Welke vakbond voor een archeoloog? Of een eigen vakbond oprichten?

Bij welke vakbond moet ik me als archeoloog aansluiten? Of zijn onze werkzaamheden en opleiding en eisen dusdanig afwijkend dat we beter een eigen vakbond kunnen oprichten? Hoe doe je dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Een archeoloog is een functie waarvoor je een hogere opleiding moet hebben en daar richt zich de CMHF (Centrale voor Middelbare en Hogere Functionarissen) op.
Een eigen archeologen vakbond zal niet te veel leden hebben en zal dan ook geen vuist kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is er een subcategorie bij de bond van uitvaartondernemingen, de doodgraversbond.
Want dat is toch wat archeologen doen, opgraven en dan vooral dode dingen.