Hoe zit goldmoney* in elkaar? En hoeveel bedraagt de commissie voor aankoop van goud?

*goldmoney.com

Ik weet dat je er goud kan kopen en het laten leveren aan huis maar kan je dit dan ook direct verkopen op goldmoney.com?

En hoeveel bedraagt de commissie voor aankoop van goud? (specifiek +-4gram goud) Bv als de spotprijs 30 euro per gram is hoeveel moet ik dan betalen om dat gram goud te kunnen kopen. (dus spotprijs + hoeveel)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Aan de linkerkant van de site, staan een aantal links.
Kies daar voor de eerste link:
"buy precious metals"

Als je dan wat naar beneden scrollt, zie je staan:
"Purchase Calculator" en kun je uitproberen wat je dit gaat kosten.

Voor kleine aankopen goud betaal je een opslag van 2,73% (b.v. 1000 Euro) en dat percentage loopt maar heel langzaam terug, bij grotere bedragen. Bij 100.000 aankoop betaal je 1,89 % en dat is toch altijd nog zo'n 1900 Euro!

Om het te bewaren betaal je ook jaarlijks zo'n 0,15%, en als ik het goed heb begrepen, betaal je bij verkoop geen provisie.

Laat je heel goed informeren door deskundigen, voor je bij Goldmoney in het wilde weg goud gaat kopen. Ik heb geen idee hoe betrouwbaar de boel daar is. Wel weet ik, dat als je per se je heil in goud wilt zoeken, je beter eens met je bank kunt gaan praten. Een goudrekening openen, en daar met niet al te grote bedragen in 1 keer beleggen, is veel goedkoper, en je winst (ALS die er is!!) is net zo groot, als je zelf goud gaat kopen en verkopen.
Succes!