De kerstzegels blijven - zoals elk jaar- geldig in de volgende jaren. Er moet alleen na 6 januari worden bijgeplakt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Post.nl: "Van 22 november 2011 tot en met 6 januari 2012. PostNL adviseert om overgebleven Decemberzegels te bewaren voor kerstkaarten in 2012. Desgewenst mag u ook gebruik maken van bijplakzegels om tot het geldende tarief te komen."

De zegels zijn waardepapieren en verliezen hun waarde niet. Je kunt dus ook oude kerstzegels gebruiken, mits deze overeenkomen met de huidige waarde:

"Uw oude Decemberzegels blijven uiteraard geldig, maar u moet altijd frankeren tot het juiste tarief. De Decemberzegels van 2010 zijn net als de huidige Decemberzegels voorzien van de tarifering ‘December’ en hebben daarmee de juiste frankeerwaarde voor de kerstperiode. Wanneer u oudere Decemberzegels wilt gebruiken, dient u bij te plakken tot het juiste tarief"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

6 januari 2012, daarna bijplakken tot normaal tarief
anneliez
12 jaar geleden
Je kunt ze nog het hele nieuwe jaar blijven gebruiken alleen moet je dan wel bijfrankeren..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In januari 2012 gaan de tarieven voor een brief binnen Nederland en Europa omhoog.
Je kunt de Kerstzegels gewoon blijven gebruiken. Tot en met 6 januari hoef je niet bij te betalen, vanaf 7 januari moet je bijplakken tot het geldende tarief.
Binnen Nederland wordt dat 50 cent.
Een brief buiten Nederland, maar in Europa, kost dan 85 cent om te versturen en de rest van de Wereld blijft gelijk, 95 cent.