Is het nu te laat om mijn zorgverzekering op te zeggen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Independer zegt op de site dat ze je oude zorgverzekering zullen opzeggen als je overstapt, geld dit ook voor de aanvullende verzekering, bv tandarts?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee dat kan nog tot eind van dit jaar.
12 jaar geleden
Tot het eind van dit jaar kun je je zorgverzekering opzeggen. Als je bij de nieuwe zorgverzekering een compleet pakket gaat afnemen (dus basisverzekering + aanvullende verzekering) dan wordt alles opgezegd. Als je alleen een basisverzekering afsluit bij de nieuwe zorgverzekering dan zou ik het voor de zekerheid navragen of ze ook je aanvullende verzekering opzeggen. Het is namelijk mogelijk om voor de basisverzekering en de aanvullende verzekering bij verschillende verzekeringsmaatschappijen verzekerd te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt dus nog tot en met morgen. Tenminste: dan kan je nog iets telefonisch regelen. Ook het opzeggen of veranderen van een aanvullende verzekering kan dus nog. (een aanvullende tandartsverzekering die de hoogste vergoedingen geeft is trouwens alleen mogelijk met behulp van je tandarts. Van "hoog naar laag" is wel gewoon telefonisch mogelijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U zegt zelf uw verzekering op. In uw polis staat hoe dat moet, of kijk op de website van de verzekeraar. Doe dit bij voorkeur schriftelijk en aangetekend, dan weet u zeker dat het goed gaat. Maak een kopie van de brief. Zorg dat uw brief vóór 1 januari 2012 bij uw oude zorgverzekeraar binnen is.

-----------------------------------------------------------
Bovenstaand stukje tekst is gekopieerd van KiesBeter.
Zelf heb ik een aantal jaren geleden een zorgverzekering opgezegd vlak voor Kerst (brief gepost)
De brief zou pas zijn binnengekomen op 3 januari.
Je wil niet weten wat een moeite het me heeft gekost om de nieuwe aangepaste verzekering, nota bene bij dezelfde ziektekostenverzekeraar, voor mekaar te krijgen.
Uiteraard was die nieuwe verzekering een stuk goedkoper met vrijwel gelijke polisvoorwaarden.

Of het nog lukt om de (aangetekende) brief op tijd, dus voor 1 januari 2012 bij de oude zorgverzekeraar in te leveren?
fisbel
12 jaar geleden
Eerst (telefonisch) een nieuwe verzekering afsluiten, met name geldt dit voor de aanvullende verzekeringen. De nieuwe verzekeraar kan de oude verzekeringen opzeggen.