wat is een cv?

ik snap het niet . ik wil een huis ruilen en er staat heeft u een cv? ik heb geen flauw idee wat het is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat trouwens mooi op je CV zo'n centrale verwarming!

Antwoorden (6)

Hier wordt waarschijnlijk een Centrale Verwarming bedoeld, dus een ketel met radiatoren eraan om het huis te verwarmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit gehoord van:

Centrale Verwarming?

Als het om een huis gaat dan wordt dat bedoeld.
CV kan ook iets anders betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CV staat voor centrale verwarming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Centrale verwarming betekent het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CV is, in dit geval, de afkorting voor Centrale Verwarming.
CV is, zoals de naam al zegt, een centraal systeem waarbij de warmte via leidingen wordt verspreid naar de wat wij kennen als verwarming. De verwarming heeft een groot oppervlakte waardoor het warmwater dat door de verwarming stroomt de warmte afgeeft aan de omgeving waardoor het rond de verwarming warmer wordt.
Het warm water wordt geleverd door een ketel, hierin zit vaak een brander en om deze hitte bron loopt een lange spiraalvormige leiding met daarin het koude water. Door de warmte van de hitte bron worden het water warm.

Buiten deze afkorting voor CV zijn er nog meer zoals bijvoorbeeld Curriculum vitaa. Dit is, kort samengevat, een papiertje waarop iemand zijn NAW gegevens heeft staan, werk ervaring vermeld en behaalde diploma's. Andere afkortingen voor CV kan je zien in de tweede link bij de bron vermelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Centrale Verwarming. Een verwarmingsketel (meestal op zolder gemonteerd of in een berging), warmt water op wat door buizen naar de radiatoren stroomt, die verspreid door het huis gemonteerd zijn. Kennelijk wil men weten of het huis comfortabel verwarmd is (in alle kamers een verwarmingsradiator, of dat het huis verwarmd wordt met losse kachels (in één of meerdere kamers) of b.v. alleen op de begane grond.

Op de website (zie bron), zie je een plaatje van een huis met centrale verwarming: de ketel, de verwarmingsbuizen, de radiatoren.