wat te doen als een baas de gemaakte afspraken betreft het loon niet na komt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (10)

Naar je vakbond stappen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Moet je natuurlijk wel een contract hebben, waarin je kan aantonen dat de baas fout zit. Anders is dit een van de risico's van zwartwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een advocaat of bel de vakbond als je daar lid van bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALs het echt zo is naar de vakbond als je er nog werkt en anders via buro voor rechtshulp. Kun je iets specifieker zijn met wat er niet is nagekomen? Wij hebben hier nml. net een discussie met een ex werknemer die vond dat hij, met een oproepcontract en niet ingeroosterd, toch doorbetaald moest hebben bij ziekte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou als eerste even bij je baas langsgaan om te vragen waarom hij zijn afspraken niet nakomt. Daarna zou ik even nagaan of je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Zo ja, zou ik die inschakelen om te kijken wat je zou kunnen doen. Heb je zo'n verzekering niet zou ik contact opnemen met een incassoburo of een advocaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast8873;

Adviezen hierboven zijn wel goed, maar overtuig jezelf er eerst even van hoe sterk je staat. Zijn er concrete afspraken gemaakt? Staan die op papier? Hoe is dat met collega's ooit gegaan? Valt er normaal met 'de baas' (een hond heeft een baas!) te praten? Wat zegt de CAO? En de afdeling HR?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alles op papier hebt staan; d.w.z. een schriftelijke arbeidsovereenkomst, kun je de baas daarop wijzen. Is hij nog niet bereid om je loon te betalen dan is een rechtskundige de oplossing. Een dreigbrief van een advocaat doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag een nieuw gesprek met hem aan. Vraag een notulist erbij om afspraken op papier te zetten. Laat de notulen ondertekenen naderhand (als die notulen je bevallen, natuurlijk).
Lukt dat niet? Dan elders solliciteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Per brief vragen wat daar de reden van is, termjin van van 2 dagen komt hier geen reactie op dan staat onderaan je brief dat je stappen gaat ondernemen.

Alles zwart op wit hij heeft nog de keuze om het uit te leggen welke reden het ook mag zijn ,en zo niet dan harde actie. En persoonlijk overhandigen. Vakbond, of rechtsbijstand inschakelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw antwoord + het antwoord van Hansv maken het gehele plaatje compleet :) Je moet zelf alles schriftelijk hebben staan voordat je iets kunt doen. Mondelinge afspraken zijn namelijk niet aan te tonen. Daarnaast moet je je werkgever ook schriftelijk op de hoogte stellen van je ongenoegen en hierin een termijn afspreken. Succes gast!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helmaal mee eens +1
Naar je baas toe gaan en hem er over aanspeken. Ik ga er van uit,dat je één en ander op papier hebt! Houdt er wel rekening mee,dat na zo'n gesprek de verhoudingen danig verstoord kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat de verhoudingen danig verstoord zijn is dan juist een goed teken! Als de vraagsteller daarmee zijn gelijk haalt dan is het een goed teken en is de werkgever niet meer degene die de touwtjes volledig in handen heeft, maar heeft ie het iets laten vieren voor zijn werknemer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben alleen bang dat de verhouding dusdanig verziekt is,dat het tot ontskag nemen of onslagen worden om één of andere rotsmoes leidt! Natuurlijk mag de werkgever niet de enige zijn die iets in de melk te brokkelen heeft.
Het belangrijkste lijkt me: waren het wel *afspraken*? en wat zijn de *redenen* dat ze niet nagekomen worden?

Echte afspraken staan op papier, als je die hebt dan kun je al die wat agressieve manieren van hierboven hanteren.

Vaak zijn, wat je zag als afspraken, bespiegelingen over de toekomst van 'wat er allemaal zou kunnen' in goede tijden.

Als je je dan anders ontwikkeld dan hij dacht, of als er een crisis ontstaat (om maar een dwarsstraat te noemen), of anderen ontwikkelen zich anders en/of beter dan jij,
dan zijn die bespiegelingen die je als afspraken had opgevat niet veel meer waard.....

Ga praten met hem. Maak nieuwe afspraken die je vastlegt en tekent. Dan weten beide partijen waar ze aan toe zijn. En ga er dan voor.
Als dat helaas niet gaat, omdat de verhoudingen al verstoort zijn of de kansen die je vroeger zag zijn weg, of er wellicht nooit geweest, dan zit er maar 1 ding op:
Een leuke baan gaan zoeken.