Waarom wordt er geen geld bijgemaakt?

Ik heb deze vraag al zo vaak gestelt maar nooit een antwoordt gehad dat ik snapte.

Toegevoegd na 8 minuten:
Oke, dat snap ik. Dat als je meer geld maakt het geld minder waard wordt.
Maar wat bepaalt de huidige waarde van geld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is ongeveeer eergisteren nog gesteld !
Als je volledig uitgelegd wilt krijgen wat geldontwaarding is, hoe het financiele systeem in elkaar zit en hoe je door windhandel met geld steeds meer geld kan maken, zjn vrees ik die 250 woorden die je hier krijgt per antwoord nooit toereikend. Een paar boeken maken kan heel verrijkend zijn.

Het beste antwoord

Tegenover het papiergeld moet een waarde staan. Elk land moet een bepaald gedeeltde van het geld in goud hebben opgeslagen (of misschien iets anders van waarde), in Amrika ligt dat bijvoorbeeld in Fort Knox het zogenaamde United States Bullion Depository. Zouden ze nu in eens een keer zoveel geld drukken dan wordt het geld ook de helft minder waard. Dit heeft bijvoorbeeld Duitsland in de 2e wereldoorlog gedaan, geld was toen werkelijk niets meer waard daar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Er wordt wel geld bijgemaakt...

Zie het zo... Er is één kaas... En die kaas is in partjes verdeeld... Dat zijn de biljetten... En als je biljetten bijdrukt dan komt er steeds minder kaas in één stukje te zitten... Dat is inflatie...

Snap je het dan nu wel?

Toegevoegd na 7 minuten:
Hoe duur iets is is allemaal afspraak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zegt minder over de antwoorden dat over de gene die ze begrijpen moet! Als je bijvoorbeeld het geld wat er nu is zou verdubbelen, is het nog maar de helft waard, en wordt alles twee maal zo duur! Je schiet er dus geen fu** mee op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg niks behalve dit: "lees hier http://www.goeievraag.nl/vraag/gewoon-geld-gedrukt-mindere-tijden.27583"

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry nu doet die het wel
http://www.goeievraag.nl/vraag/gewoon-geld-gedrukt-mindere-tijden.27583
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als bij het bijdrukken van geld, wordt een vraag minder waard als hij al vaker is gesteld...
Nou in principe als iedereen zomaar aan geld kan komen (bestellen) dan is geld dus niets waard!
geld moet je verdienen.. wat er gebeurd als je er meer van maakt en je geeft dat aan allemaal mensen dan kan iedereen dus alles kopen wat ie wilt en dan blijft er 1 niks meer over alle producten spullen zijn dan op...
Als geld niks waard was wilde niet iedereen het hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je niet zomaar aan kunt komen aan geld, dat bepaalt de huidige waarde van geld.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag en aanbod.

Stel: er zijn 10 mensen uit 10 landen, die allemaal 1 dollar biljet willen hebben. Er zijn er echter maar 9 beschikbaar. Dan is het afhankelijk van hoeveel iemand wil betalen of ze die biljetten ook echt krijgen.

Op het moment dat een land in financiele nood komt, en de economie crashed, dan zijn er heel veel mensen die geen dingen meer kopen, en zetten het geld dat ze hebben op de bank: Er is veel geld beschikbaar, dus de concurrentie voor die valuta gaat omlaag, en de waarde daalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de huidige waarde van geld word bepaalt door het vetrouwen dat mensen in het geld hebben .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er wordt continu geld bijgemaakt. Oude en versleten biljetten moeten ook vervangen worden :)

en er komt sowieso steeds meer geld in omloop, als is er ook aardig wat verloren gegaan met de huidige crisis