hoe interpreteer ik het best ..... ?

"het mag niet tot het moet.....
en dan is het alsof het nog nooit anders is geweest ?
is dit eigenzinnig ? heeft dit te maken met gezag ? of met wat anders ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je nu om een verklaring van deze uitdrukking of een verklaring van het menselijk gedrag dat er bij hoort?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liefst op allebei jouw vragen, dan kan ik die ook nog vergelijken.
bedankt voor de vraag ter verduidelijking bij mijn vraag

Het beste antwoord

Als het echt zou moeten doe je dingen die eigelijk niet mogen . En waarneer je het doet lijkt het nooit anders geweest te zijn. Dus het is niet echt eigenzinnig maar het heeft meer te maken met een tussenstopje waarin je je gedachtes er over kan laten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oké,ik interpreteer de zin zo:' Het mag niet tot het moet..'

Stel je hebt geen rijbewijs (je kan al wel rijden) ,dan mag je uiteraard niet rijden. Maar als je vader een hartaanval krijgt en je moet hem naar het ziekenhuis brengen,dan ga jij echt wel rijden. Het mag dus eigenlijk niet,maar als het echt moet,dan doe je het wel.