Hoe kun je je spaartegoed bij de DSB en de rente die per 1 november zou worden uitgekeerd terugvragen?

Mijn spaartegoed had ik op een paar tientjes na al opgenomen, net op tijd, maar ik had ook nog rente tegoed die nog niet was bijgeboekt. Komt dit vanzelf terug of moet ik daarvoor iets invullen. Er is wel een voorschotformulier, maar dat is voor een andere doelgroep denk ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

op de site van dsb kun je nu een bedrag terug vragen van max 3000 euro
op een gegeven moment kun je invoeren hoeveel je wilt {met een max van 3000 euro} je kunt ook invullen het gehele tegoed als je zeker weet dat dit onder de 3000 is
zie link en dan moet je klikken 1 de eerste kolom op overboekingsformulier

Toegevoegd na 1 dag:
ik had ook geld teruggevraagd van de spaarrekeningen van mijn kinderen vandaag is het gehele bedrag overgemaakt naar ons {bedrag was wel lager dan 3000 euro en dan maken ze het gehele saldo over}
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat alleen bedoeld was voor mensen die hun salaris op de DSB bank gestort kregen, die dus in acute geldnood verkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het enige antwoord op mijn vraag. Ik vroeg nl. HOE ik geld terug kan vragen.

Andere antwoorden (3)

Contact opnemen met de DNB.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je deze rente al terug krijgt dan zal dat nog wel even duren.

Ik heb even snel gelezen en wat ik er nu uit opmaak is het volgende:
De rente valt niet onder de regeling voor het snel opnemen van geld. En ook niet onder het garantiestelsel. Dat geldt alleen voor tegoeden en de rente wordt niet gezien als een tegoed als die nog niet is uitgekeerd. Dus is de rente een concurrerende schuld die die nadat alle preferente schuldeisers zijn betaald zal worden uitgekeerd.

Simpel gezegd: je staat ergens achteraan in de rij en als er dan nog geld te verdelen valt dan krijg je dit uitgekeerd. Ik zou op het ontvangen van de rente niet teveel hoop vestigen. Het saldo aan spaargeld wat je nog op je rekening hebt staan dat krijg je wel gewoon terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste wijnstein,
Uit welke regel van de voorwaarden die de curatoren stellen maak jij dan op dat rente daar niet onder valt?

En ja, de opgebouwde rente tot 12 oktober valt onder het garantie stelsel.

de groeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit geen enkele voorwaarden van de curatoren. Het garantiestelsel is van de Nederlandse Bank. Daar kun je alle voorwaarden lezen. De rente valt niet daaronder, dus die valt onder de vordering die men op de DSB houdt en dus is dat een concurrerende schuld die via de curator wordt afgehandeld..