als ik een elektrisiteit leveransier aansluit gaat dat dan per adres of op naam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
waar wil je die elektrisiteit leveransier dan op aansluiten?

Het beste antwoord

In principe staat de elektriciteitsaansluiting op naam van de eigenaar van de woning. Indien de woning gehuurd wordt, staat de elektriciteitsaansluiting meestal op naam van de huurder van de woning. Een woningstichting heeft niet alle elektra-aansluitingen van hun huurders op hun naam staan. Dat zou niet handig zijn. Wel hebben ze vaak elektra-aansluitingen van algemene ruimten (gangen en portieken van flats bijvoorbeeld) op hun naam staan. De verhuurder verdeelt deze elektriciteitskosten dan onder de huurders. Ben jij huurder van een woning, en je wilt elektriciteit gebruiken, dan komt de aansluiting op jouw naam. Ben je kamerbewoner, dan zou de eletriciteitsaansluiting wel eens op naam van de verhuurder (eigenaar van de woning) kunnen staan, omdat de elektriciteitsleverancier één aansluiting per woonadres hanteert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat gaat op adres. (waarheen ook nog een bevestigingsbrief heen wordt gestuurd, dus je kunt neit zomaar iemand anders oversluiten).

Ik heb pas geleden op mijn naam onze elektriciteitsleverancier gewijzigd, terwijl de oude op naam van mijn vriend stond.