Welke sector (havo) C&M , E&M , N&G of N&T heb je nodig of kan je het beste kiezen als je later politieagente wilt worden ? Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Ligt eraan welke soort als je bijvoorbeeld met zo'n poedertje gaat strooien om vingerafdrukken te zoeken ( sorry maar ik weet even niet meer hoe dat heet) heb je scheikunde nodig. Je moet even op de site van de politie kijken welke eisen ze stellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn bij de politie geen duidelijke eisen qua vooropleiding gesteld (http://www.politie.nl/Midden-en_West-Brabant/Werken_bij/WerkenBij/toelatingseisen.asp).

Belangrijk is denk ik dat je besluit aan welke kan je terecht wilt komen. Ik kan me voorstellen dat de maatschappij-kant wat voordelen met zich meebrengt. Maar zoals gezegd: Harde eisen aan vooropleiding worden niet direct gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden kloppen, alleen er is wel verschil tussen vmbo / havo.. wanneer jij havo hebt afgerond is het mogelijk dat je op niveau 4 kan beginnen en als je vmbo hebt dat je lager instroomt. Hoger van niveau 4 kun je niet instromen, hiervoor zul je je tijdens je werk moeten bewijzen. Belangrijke punten zijn wel:
- Sociaal.
- Sterk in je Schoenen staan.
- geen 9-5 instelling.
- Denken in de oplossing, niet het probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien je als agent midden in de maatschappij staat zou ik zeggen.. Het maatschappelijke profiel!