Gaat de waarde/prijs van goud of diamant naar beneden naarmate er steeds meer word gevonden?

als er extra geld word gedrukt gaat deze waarde flink omlaag, is dit bij diamant en goud het zelfde? er word jaarlijks voor miljoenen uit de grond gehaald.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Goud en diamant volgen de regels van de vrije markt. Simpel gezegd vraag en aanbod bepalen de prijs. Als er meer gevonden wordt, komt er meer aanbod en zakt de prijs. Wordt er meer gevraagd dan stijgt de prijs. Op dit moment zijn mensen met geld bang dat hun geld niets meer waard zal zijn en kopen ze veel goud. De prijs stijgt enorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Dat is voor mij het enige juiste antwoord!

Andere antwoorden (2)

Als de vraag maar goud/diamant hetzelfde zou blijven, dan zou de prijs zakken naarmate er meer gevonden wordt. Maar zo is het in praktijk niet, de vraag neemt meer toe dan dat er opgegraven wordt. Dus stijgt de prijs ook al is er meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot iemand een heeeel grote berg goud en diamanten vindt, of zand in goud leert veranderen natuurlijk....
Het is nu eenmaal een kwestie van vraag en aanbod.
Hoe meer er beschikbaar is van een product hoe goedkoper het wordt. Goud en Diamant handel wordt expres laag gehouden om de prijs hoog te houden. Net zoals Bij Aardolie.