Ik ben 24jaar en heb een wij-uitkering. ik wil gaan samenwonen met mijn vriend die GEEN inkomsten of studie heeft. Wat gebeurt er met mijn uitkering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe vaak blijf je die vraag stellen? http://www.goeievraag.nl/vraag/uitkering-wsnp-schuldhulpverlening-samenwonen-vriend.270053
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je uitkering wordt direct 10x verhoogd want dit is nederland

Antwoorden (2)

Als u samen met iemand op hetzelfde adres woont en de kosten of de zorg voor het huishouden deelt, dan is er vaak sprake van een gezamenlijke huishouding.

Het is belangrijk om te weten dat een gezamenlijke huishouding invloed heeft op de hoogte van uw WIJ-inkomensvoorziening. Ook de leeftijd van de persoon met wie u samenwoont is van invloed op de hoogte van uw uitkering.
•Klik hier voor meer informatie over de wet Investeren In Jongeren
•klik hier voor meer informatie over dit onderwerp

http://www.weethoehetzit.nl/situatie/1/ik-heb-een-uitkering/vraag/395/ik-ga-samenwonen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gaat samenwonen worden je kosten gedeeld, dus dan wordt je gekort.
Dan gaat je vriendje maar een baan zoeken, lijkt me wel zo eerlijk. Hij heeft immers geen uitkering en kan/moet dus werken, of wil je hem onderhouden van jouw uitkering? Dan krijg meneer wel een lekker makkelijk leventje.