Nee helaas, ww-ers zullen het moeten stellen met een AOW-tje + eventuele eerdere pesioenen die al opgebouwd waren voor de WW tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ga ik niet van uit, volgens mij is een pensioen alleen voor werkende mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met pensioen AOW bedoeld, dan bouw je dat gewoon door, zolang je maar in NL blijft wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt ervan af wat je deed voor je in de WW terechtkwam, maar hoogstwaarschijnlijk is het antwoord in jouw geval nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is mogelijk als je aan bepaalde voorwaarden voldoet:
- je moet een loongerelateerde ww-uitkering ontvangen
- je moet op de eerste dag van de werkeloosheid 40 jaar of ouder zijn
- je nam reeds deel aan een pensioenregeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dit gebeurt niet. Je kan 't wel zelf overmaken zoals eerder aangeven. Kijk op de site van uwv voor meer info...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je betaald het niet dus bouw je het ook niet op (een paar uitzonderingen waarbij je het wel betaald, dan staat het op je "loonstrook"). Mocht je lang werkeloos zijn is het dus verstandig om, als je weer een baan hebt, dit te laten checken of je nog voldoende hebt opgebouwd. Als je maar een paar maanden mist, merk je daar bijna niets van als je aan je AOW toe bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je gewone aow bouw je op als je ingezetene blijft, je hebt geen extra opbouw, tenzij je via (ex) werkgevers dit (bv bij ontslagregelingen) dit extra hebt gedeald