Je hebt 206 mensen in en dorp X wonen in dorp y wonen er 402. Hoe reken je dan uit hoeveel % mensen er meer wonen in drop y?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

402-206= 196 verschil
196/402=. X. x 100% = antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0,487562 x 100% = 48.7562 % meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is allemaal wel leuk en aardig, maar je hebt uitgerekend hoeveel % mensen er minder in dorp X wonen t.o.v. dorp Y. De overige antwoordeen zijn wel correct daar is uitgerekend hoeveel mensen er meer wonen in dorp Y t.o.v. dorp X.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord van Helpmij is inderdaad fout. Net verkeerd om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sorry ik zag het na de antwoorden van de anderen, dat mijn antwoord incorrect was, mijn excuses hiervoor,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JE kunt hem verwijderen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die wil beMint worden......
Het gaat hier zo te zien om relativiteit. Je pakt dan 206 als 100%. 1%=2,06. 402-206=196. 196:2,06=95,14. Dus er wonen 95,14% meer mensen in dorp Y dan in dorp X.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(nieuw - oud) : oud · 100 = (402-206) : 206 · 100 ≈ 95,15%
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk,dat is het zinnetje die we geleerd hebben met economie! (en erg vaak hebben moeten gebruiken): (nieuw-oud):oud•100 = Heel netjes gedaan!
Het goede antwoord staat er al bij, maar misschien vind je het handig om verschillende methodes te kennen:
Eerst het verschil tussen dorp X en Y uitrekenen = 196
Dan 196 delen door het dorp van waaruit je het moet uitrekenen, dus 206. 196 : 206= ..... en dan keer 100.
Dus 196 : 206 = 0,95 x 100 = 95 (%)
Als je het hebt uitgerekend ook altijd even controleren of je antwoord wel ergens op slaat. 95% meer mensen, oftewel bijna 100% meer mensen, oftewel bijna het dubbele. Klopt, want 402 is bijna het dubbele van 206.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb het percentage afgerond tot hele procenten. Verder hetzelfde als het antwoord hierboven, maar wat uitgebreider omschreven. Nu eenmaal een tic van deze juf...