Zou je betaalt moeten krijgen voor een verplichte bespreking?

Ik heb maandag een bespreking voor mijn bijbaantje en dat is van half 7 tot half 11. Het is dus verplicht om te komen. Ik heb tehoren gekregen dat we niet betaalt krijgen, maar mag dat ook? Of hoef ik nu niet persee te gaan nu we niet betaalt krijgen?

Ook wil ik graag weten wat het minimumloon is van een 17 jarig iemand die al 4 jaar werkzaam is bij een supermarkt?

Dankjewel alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17 jaar en al 4 jaar werkzaam????
Bij mijn weten mag dat niet eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik word bijna 18;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan nog mag het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14 jaar bij de bakkerij, volgens mij mag dat wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vaak is het ook afhankelijk van "hoe je de regels op vat".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen van 13 en 14 jaar
Op schooldagen, mogen kinderen van 13 en 14 jaar alleen lichte niet-industriële hulparbeid verrichten voor maximaal 7 uur per dag en maximaal 12 uur per week. Incidenteel mag dat werk ook op schooldagen plaatsvinden (niet meer dan 2 uur per dag, tenzij het om enkele weken per jaar gaat).
Bepaalde hulparbeid is toegestaan:
Hulpwerkzaamheden in of bij een restaurant, hotel, sportclub, camping, winkel, speeltuin, bungalowpark, boerderij etc, alsmede het verspreiden van brochures en huis- en huisbladen.
Hulpwerkzaamheden voor andere gezinnen, zoals oppassen, wassen van een auto, hulp in de huishouding, etc.
Innemen van lege flessen, lichte schoonmaakwerkzaamheden, inpakken en het vullen van vakken.
Mag dus wel;

Het beste antwoord

Onder werkoverleg valt al het overleg over het werk dat geregeld en geordend plaatsvindt tussen medewerkers en leidinggevenden.

Overleg kost tijd en dus geld. Het nut van het overleg zal beperkt zijn als de betrokken leidinggevende niet de intentie heeft om zeggenschap en informatie aan medewerkers te geven. In beginsel vindt werkoverleg gedurende de arbeidstijd plaats en behoort het tot het werk die medewerkers moeten verrichten, waarvoor zij loon doorbetaald krijgen.Onder werkoverleg valt al het overleg over het werk dat geregeld en geordend plaatsvindt tussen medewerkers en leidinggevenden.Bedragen minimumloon per uur

De hieronder genoemde bedragen gelden als richtlijn. Bij het berekenen van het uit te betalen loon moet uw werkgever altijd uitgaan van het volledige wettelijk minimumloon per dag, week of maand. Afronding van het totaalbedrag mag er niet toe leiden dat u een salaris krijgt dat onder het wettelijk minimumloon ligt.
Leeftijd 17 jaar bij Werkweek 36 uur=€ 3,63 per uur,bij werkweek Werkweek 38 uur=€ 3,44,bij Werkweek 40 uur =€ 3,27 ( dit is allemaal bruto).
groet

Toegevoegd na 24 minuten:
Werktijden toevoeging;
Personen tussen 16 en 17 jaar:

Deze groep personen mag op een schooldag maximaal 9 uur werken en per week 45 uur.
Hierbij is van belang dat is voldaan aan de leerplicht. Dat betekent dat wanneer je een 16-jarige in dienst hebt, je hem 3 schooldagen en als je een 17-jarige in dienst hebt, je hem 5 schooldagen mag laten werken. Wat nog niet mag is nachtdiensten draaien of achter de bar werken. Daarvoor moet de persoon 18 jaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je solliciteert niet; ben je in dienst zijn het gewoon werkuren. En 4 uur is erg lang voor een bespreking.