Mag je sleutels over de post sturen? Zie uitleg

Na 2 jaar ziekte wordt ik afgekeurd, werk heeft niet echt contact gezocht ,en door allerlei situaties was dat wederzijds terwijl nooit problemen op werk of met collega's zijn geweest.
Alle papieren zijn ingevuld,en na 1 januari ben ik gewoon uit dienst, geen afsluitend gesprek of afscheid (sta ik ook niet meer op te wachten).
Nu moet ik wel nog sleutels en een elektronische pas inleveren,en waarschijnlijk moet ik daarvoor tekenen, kan het niet opbrengen zowel lichamelijk als psychisch om daar heen te gaan,of te bellen.
Als ik ze nu aangetekend over de post stuur, ben ik dan fout ,mag dat, of kun je dan een boete verwachten,ze zouden dan het formulier naar mij kunnen sturen voor te tekenen,en ik weer terugsturen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.5K

Het beste antwoord

Aangetekend over de post sturen is niet zo'n goed idee. Laat iemand anders (gemachtigde) een afspraak maken met het bedrijf hoe/waar de spullen afgeleverd kunnen worden, aangezien u dat (gezien uw conditie) zelf niet kunt. Overigens hoeft het ontbreken van contact niet altijd te betekenen dat u "uit de gratie" bent. Soms weet men gewoon niet hoe ermee om te gaan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zeker mag je die aangetekend sturen, en wel aangetekend, want de ontvanger moet tekenen voor ontvangst...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur ze gewoon een net (aangetekend) briefje waarin je aangeeft niet in de gelegenheid te zijn deze zaken in te leveren. Geef ze tien werkdagen om ze bij jou op te laten halen. Ná deze periode zullen ze vernietigd worden. Leg het 'probleem' bij hen want 't blijkt toch niet zo'n fijne, meevoelende werkgever te zijn geweest! Sterkte...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk mag dat!
Maar wees slim en doe het inderdaad aangetekend. Ik heb het een keer gedaan in een gewone envelop die ik stevig aan de zijkanten had vastgetapet. Mooi dat ie wel weg was. Nooit meer teruggekomen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Netjes van je dat je je zorgen maakt over die sleutels.

Als ik je verhaal zo hoor, zou ik ze achter in een laatje mikken en wachten totdat je er iets van hoort en dan mogen ze ze fijn komen ophalen, kunnen ze meteen een fruitmand voor je meenemen.

Als je er graag vanaf wilt dan stuur je ze aangetekend op, met een briefje erbij waar opstaat wat erin zit.

Over dat tekenen:
Jij hoeft niet te tekenen dat je ze ingeleverd hebt, zij moeten hooguit tekenen voor ontvangst, zodat jij een bewijs van inleveren hebt.