Als je overstapt naar een andere energiemaatschappij, hoe krijg je dan andere stroom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De stroom blijft precies hetzelfde, je betaalt alleen aan een ander bedrijf. Er bestaat een electriciteitsbeurs en daar wordt elke dag hoeveelheden stroom verhandeld. Het netwerk en stroom blijft hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende bedrijven die stroom maken, maar ze leveren allemaal aan het zelfde net, waar de stroom hetzelfde is. Maar sommige bedrijven wekken stroom op dmv milieuvriendelijke (groene) middelen, als windmolens, zonnepanelen, waterkracht etc. Dus de bron waarvan het vandaan komt is wel degelijk: GROEN. De aanbieder van de stroom kan dus zeggen dat hij groene stroom levert als hij de electriciteit heeft gekocht bij een bedrijf dat GROEN stroom opwekt!

Andere antwoorden (3)

Je krijgt geen andere stroom, iedereen heeft dezelfde stroom. Je betaald alleen aan iemand anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt andere stroom omdat met jouw geld wat je aan stroomleverancier X betaald stroom wordt ingekocht van herkomst Y. Daarnaast investeert X in nieuwe kleine leveranciers Z die zo stroom kunnen leveren.
X = b.v. Greenchoice en Z zijn boeren met zonnepanelen en windmolens.

De stroom op zich is steeds hetzelfde, je lamp gaat er dus niet anders van branden of het kippetje in je grilloven anders van ruiken, de herkomst verschilt steeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een bedrijf als greenchoice koopt alleen groene stroom in, door enkel bij dat bedrijf af te nemen zal men het opwekken van de groene stroom stimuleren.
Elke stroom is hetzelfde zelfs groene stroom is gewoon grijze stroom dat bij jouw huis binnen komt. Sommige mensen denken ook echt dat ze groene stroom krijgen, maar dat heeft er alleen maar mee te maken hoe hun het opkopen.