Wat kost het om dit koffertje, en drukwerk van de Postcodeloterij te maken?

Ik kreeg dit vandaag met een mailing van de Postcode Loterij (ja ik ben nog steeds zo'n sukkel die nog steeds meedoet). Het kunststof koffertje (55 x 35 mm) kan open en daar zitten dan mini-zogenaamde-cheques in die je kan winnen. Daarbij nog een boel vierkleurendrukwerk om mij te verleiden om meer loten te kopen om in de uitzending te kunnen komen. Kortom, er is veel zorg en geld besteed om meer loten te kunnen verkopen.

Wat kost zoiets nu? Ik weet van mijn man die vroeger in de kunststofindustrie heeft gewerkt dat hier toch ook dure matrijzen ed. voor moeten worden gemaakt om zo'n koffertje te kunnen laten maken.

Maar de reden dat ik dit vraag is dat ze dit dan volgens mij beter aan hun goede doelen hadden kunnen besteden, dus ik wil wel eens weten wat die door dit soort reclame dan mislopen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat bij mij de prullenbak ingaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Hoeveel dit koffertje kost, zal de Postcodeloterij u en mij niet vertellen. Omdat de koffer massaal wordt gemaakt, zullen de kosten ook weer niet de pan uit rijzen.

Deze kosten behoren tot de 15% kosten die de Postcodeloterij 'moet' maken. Winston, Gaston en onze bekende Nederlanders Martijn en Caroline doen hun werk tenslotte niet voor niets. 35% gaat naar de winnaars en jawel .... 50% gaat naar goede doelen.
fisbel
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+ (Ook voor de kosten van de koffer, die je dus toch nog hebt kunnen achterhalen). Het betekent dus wel dat, van elke euro die je geeft, er maar 50 cent bij het "het goede doel" terecht komt. De rest gaat naar alle duurbetaalde medewerkers (met massage op de werkplek:
http://www.werkendoejebij.nl/werk.htm), auto's, kantoorruimte en marketingkosten, inclusief die half miljoen euro voor plastic koffertjes. Dat is nou precies de reden dat ik liever rechtstreeks aan kleine goede-doelen-organisaties geef. En mochten mijn buren de straatprijs winnen, dan gun ik ze dat van harte!

Andere antwoorden (1)

ik ben vrij haha.na lang twijfelen toch opgezegd. Maarre als het goed is staat er ergens verantwoording in een rapport bij promotiematerialen op de website