Is mijn chipsaldo naar mijn DSB-rekening gegaan?

Zodra ik maandagmiddag hoorde dat DSB was omgevallen, heb ik mijn chipsaldo van € 1,30 teruggestort. Dat leek mij de makkelijkste manier om mijn chipknip leeg te krijgen.

Vandaag hoorde ik dat alle betalingen naar DSB-rekeningen zijn geblokkeerd, en dat alle geld wordt teruggeboekt naar de afzender.

Wat is er nu met mijn dierbare € 1,30 gebeurd?

Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je slim was had je er een lollie van gekocht bij een snoepwinkel..

Het beste antwoord

Volgens mij heb je, als je een bedrag van je chipknip terugboekt, direct onlineverbinding met de bank. Als je chipknip nu 'leeg' is, verwacht ik eigenlijk dat de Euro 1.30 weer aan je banktegoed is toegevoegd. Mocht DSB morgenochtend toch failliet gaan, dan vallen bedragen tot Euro 100.000.- per persoon onder de bankgarantieregeling van DNB.
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik denk (hoop?) dat je gelijk hebt. Zo niet, dan lees je binnenkort in de krant dat iemand een ventieldopje van de limousine van Dirk heeft verduisterd.

Andere antwoorden (4)

Dat is nu een klein stukje van de velg van een van de dure auto's van een van de topmannen van de DSB.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rudolf
14 jaar geleden
Verdiep je eerst eerst eens in iets, voordat je een dergelijke smakeloze reactie geeft. Vertel er dan ook even bij dat DSB altijd aan kop heeft gestaan m.b.t. de rente op spaartegoeden. De grootste boosdoener is niet Dirk Scheringa, maar Wellink, Bos en Lakeman, die t.b.v. eigenbelang een vies politiek spelletje hebben gespeeld om de bank omzeep te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij meer op een stukje gebakken lucht in de band van genoemde auto!
@ Rudolf,vergeet je nu niet een paar andere dingen over Dirkie & kornuiten te vertellen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmmm geweldige reactie +1
Rudolf, volgens mij heb je niet alles meegekregen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Hmm, ik zie zijn ventieldopje nu als MIJN rechtmatig eigendom!
Nee, ik denk het niet. Ze vertellen net dat er een meevaller is. Tis op nEd 1, dus vrijzeker onbetrouwbaar, maar toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je had beter kunnen chippen in een winkel. Het stond al op je pasje dus kon je er gewoon nog mee betalen. Als je zeker wil zijn dat die €1,30 eraf is ga je naar en chipautomaat en kan je je saldo checken. Wanneer het er nog opstaat kan je er als het goed is nog gewoon mee betalen om bovengenoemde reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je nu óf je 1,30 kwijt bent, of het zit nu ergens tussen het loon van Dirk