Helpen leuke, grappige reclames om meer klanten te krijgen?

Ik vind de reclames van de ah wel grappig maar dat betekent niet gelijk dat ik dan daar mn dingen ga kopen.
Is dat bij andere mensen wel zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik dacht zelf ook altijd de reclames mij niet beinvloeden, maar het schijnt toch echt zo te zijn.

Reclames zijn sluw en werken niet op je bewuste maar op je onbewuste denken.

Iedere keer dat jij het AH tekentje ziet, combineert jouw onderbewuste dat met het grappige, prettige gevoel van de reclame.

Onbewust zullen zowel jij als ik dus meer geneigd zijn om onze hamlappen bij de AH te kopen dan bij een supermarkt die geen prettig gevoel oproept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de reclamebureaus hebben heel wat studies gedaan mbt pakkende reclame. Het schijnt zo te zijn dat een grappige reclame beter blijft zitten bij de consument, Als de consument hetmerk niet zo snel vergeet, is de kans groter dat hij daar gaat shoppen.
Maar dat laatste kan je heel moeilijk bewijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reclames zijn er om mensen naar hun bedrijf toe te trekken. zo kunnen ze op een leuke manier voordeel tot stand brengen en/of acties. sommige mensen zouden na zo'n reclame wel langs die winkel gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een reclame heeft meestal pas echt effect als hij blijft hangen, op het moment dat jij een aankoop gaat doen, moet je kunnen terugdenken aan zo een reclame (dat willen ze tenminste) en als er echt een leuk grapje inzit wil dat wel eens lukken. daarnaast vertellen mensen elkaar ook nog over zo een reclame en je hebt ook nog programma's die grappige reclames uitzenden, oftewel nog meer reclame!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leuke reclame kan het imago van een bedrijf oppoetsen. En als je van mening bent, dat een goed imago altijd per definitie leidt tot een stijging van de omzet, dan kun je inderdaad beter een leuke of grappige reclame maken.

Maar de praktijk is m.i. anders. Kijk naar de jaarlijkse uitreiking van de Loden Leeuw in het Tros programma Radar. Het is werkelijk verbazingwekkend, hoe vol trots de "winnaars" van de verkiezing van de meest walgelijke reclame hun prijs in ontvangst nemen. En het meest schrijnende aan deze vertoning is, dat ze door die verkiezing ook nog eens gratis extra reclamezendtijd krijgen. Ze worden van harte gefeliciteerd, en ze bedanken uitvoerig voor de prijs.

Daaruit kun je rustig de conclusie trekken, dat het een adverteerder in wezen geen lor kan schelen, of consumenten een reclame leuk vinden of niet. Hij wil maar één ding, en dat is dat het merk (of de naam) erin gestampt wordt. Naamsbekendheid, daar gaat het om. En als veel mensen het er met elkaar over hebben, dat ze de C1000 reclames met Tineke Schouten wel heel erg ordinair vinden, dan is dat voor C1000 geen enkel punt. Er wordt over gepraat, en geschreven op internet, en daarbij valt steeds de naam C1000. En dat is de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, anders zou een bedrijf er geen geld aan uit geven.