Vierwekelijks betaald worden in een jaar met 53 weken. Hoe regelt men dat?

Ik krijg een uitkering, die iedere 4 weken wordt betaald. Een jaar heeft normaal 52 weken, dus dat zijn netjes 13 uitbetalingen. Dit jaar heeft echter 53 weken. Wat gebeurt er met die ene week?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je geen zorgen, je krijgt gewoon gratis 7 dagen extra ;-)

Antwoorden (6)

Als het goed is, wordt die week die nog overblijft voor het eind van het jaar uitbetaald zodat je het nieuwe jaar opnieuw begint vanaf de eerste werkdag in januari.
Eind van dit jaar ontvang je dus één week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zo is dat bij mij ook gegaan.
1 keer in het jaar krijg je 2x in een maand uitbetaald. Hiermee wordt het dan weer recht getrokken. Je krijgt zo'n maand dan in het begin en aan het einde uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vroeger bij een bedrijf gewerkt dat ook per vier weken betaalde.

Normaal gesproken was er elke vier weken een salarisbetaling. Dat was dus steeds op een andere dag in de maand.

In zo'n jaar als dit, werd één van de salarisbetalingen een week opgeschoven. Die ene periode kreeg je dan een kwart extra uitbetaald (vijf weken in plaats van vier).

Of het UWV hetzelfde schema hanteert, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt elke 4 weken betaald - dus voor een jaar met 53 weken wordt je in dat jaar 53 keer betaald. Simpel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm... normaal zou ik 13 keer betaald worden, waarom nu dan 53 keer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik dacht even in losse weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan klopt 't dus niet en is 't een soort foute bezuinigingsmaatregel van de baas.
Of je moet een week apart bijbetaald krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is dus precies mijn vraag. En het is geen baas, maar het UWV...
Sorry, maar heb deze keer helemaal niets aan je antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
UWV is dan toch je 'baas'?
Ze moeten gewoon dokken, anders lichten ze de boel op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, zo zie ik ze niet. Ik zie ze meer als uitbetaalinstantie tot ik weer een echte baas heb...
Er zijn twee mogenlijkheden 1 de 13 de periode word normaal uitbetaald en de week die overblijft schuift met de uitbetaling op naar het volgende jaar waardoor je in de derde week je uitkering krijgt,of de extra week wordt apart berekend en uitbetaald aan het einde van het jaar,je zult echter niets tekort komen omdat het uwv met daglonen werkt krijg je elke dag uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt niets doorgeschoven naar het volgende jaar. Zo werkt het niet. Het jaar moet belastingtechnisch eindigen op 31 dec.
Alle jaren waarvan 1 januari op een donderdag valt, plus de schrikkeljaren waarvan 1 januari op een woensdag valt, hebben 53 genum­merde weken.

Het eerstvolgende jaar met 53 weken is 2015.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke informatie, maar niet waar ik om gevraagd heb...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle antwoorden waren al zo'n beetje gegeven, maar ik dacht dat dit wel een leuke aanvulling was.