Heb ik recht op een salarisverhoging naar rato bij een verplichte contracturen verhoging (van 36 naar 40 uur)

Mijn werkgever wil dat ik i.p.v. 36 uur, 40 uur per week ga werken. Ik werk al 14 jaar bij dit bedrijf voor 36 uur per week. Het zou betekenen dat ik 11,1% meer ga werken. Heb ik dan ook recht op een salarisverhoging van 11,1%? Er gaan namelijk geruchten dat de salarisverhoging minder zal zijn dan de urenverhoging. Dat zou betekenen dat ik per uur minder ga verdienen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Je hebt gewoon recht op je salaris in plaats van 36 uur wordt verhoogd naar 40 uur dus je huidige salaris gedeeld door 36 maal 40
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Natuurlijk!! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je per maand salaris ontvangt, kun je het niet op bovenstaande manier uitrekenen. Dan doe je het zo: Je maandsalaris x 12 = Je jaarsalaris. Dit jaarsalaris delen door 52 weken. En je hebt het weeksalaris. Dat delen door 36 en weer vermenigvuldigen met 40. Dan heb je het nieuwe weeksalaris. Het nieuwe weeksalaris x 52, dat delen door 12 maanden en je hebt het nieuwe maandsalaris. Krijg je het salaris per 4 weken uitbetaald, dan kun je wel meteen gedeeld door 36 maal 40 doen.
ronron1212
12 jaar geleden
Je salaris per maand of per 4 weken is een bedrag dat je ontvangt en dat is dus een vast bedrag daar is overal mee gerekend. Dus delen door 36 en vermenigvuldigen met 40 Geeft het juiste antwoord.
ronron1212
12 jaar geleden
Het salaris dat iemand ontvangt zijn of bruto maand salarissen of bruto 4 week salarissen en die worden daarna in verhouding betaald naar dat je werkt 40 of 38 of 36 uur of nog minder. CAO
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor jullie reacties. Beide rekenmethodes geven dezelfde uitkomts. Ik hoop dat recht hebben ook recht krijgen betekent. Ik vrees dat mijn werkgever zal zeggen: slikken of wegwezen. Hij gaat ervan uit dat weinig mensen weerstand zullen bieden in de huidige tijd. Voor jou tien anderen. Het gaat mij in eerste instantie niet om het geld maar om het principe. En volgens mij heeft het geen zin om het bij mij rechtsbijstand neer te leggen, omdat ik ervan uitga dat de werkgever gaat winnen. Hij gaat het gewoon op de economische crisis gooien. Ik vindt 36 uur per week werken trouwens lang genoeg.
Bruto moet je meer gaan verdienen, het kan zijn dat je er netto iets minder aan over houd. Maar dat komt niet door je werkgever, dat zijn de premies.