Je hoort weleens: de economie krimp met 0,5%. Stel dat de economie krimpt met 100%, wat gebeurt er dan?

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Zou dat betekenen dat niemand meer een baan heeft, en dat er geen bedrijfigheid meer is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de economie met 0,5% krimpt wil dat zeggen dat er 0,5% minder geld verdient word. Als het krimpt met 100% wilt dat volgensmij zeggen dat er niets verdient wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is er geen bedrijvigheid meer denk ik

Andere antwoorden (2)

Dan kun je zeggen dat de wereldeconomie failliet is. En dan begint de economie weer zoals het begon, onnet stenen tijdperk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betekent dat er geen economie is maar goede nieuws ook geen banken etc meer zodat we gratis kunnen wonen. Slecht nieuws is dat we dan ook allemaal gewapend zullen rond lopen omdat tegelijk alle normen en waarden ook verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Haha de bezittingen worden wel overgenomen, ga maar niet denken dat je gratis gaat wonen als alle banken de pijp uit gaan.