Wat doet een personeelsbemiddelaar precies?

Ik heb al research gedaan op het internet maar kan niet precies vinden wat een personeelsbemiddelaar precies doet. Het is voor een presentatie die ik moet houden over het bedrijf Vitae.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Een personeelsbemiddelaar als Vitae zoekt, op verzoek van de klant, een geschikte kandidaat voor de openstaande vacature van de klant.
De vacatures worden verkregen door middel van acquisitie, het op commerciële basis aangaan van zakelijke relaties met de klant. Als de personeelsbemiddelaar een geschikte kandidaat gevonden heeft en de klant wil deze kandidaat graag aannemen, dan wordt hiervoor door de klant een bepaalde vergoeding (overname-fee, spreek uit: fie) betaald.

Ook bestaan er personeelsbemiddelaars die de geschikte kandidaat een bepaalde periode (vaak 6 maanden) in dienst nemen en de kandidaat dan voor diezelfde periode verhuren aan de klant. De klant betaalt dan over die 6 maanden een bepaald bedrag bovenop het gewone loon van de kandidaat. De klant mag de kandidaat na die afgesproken periode zelf in dienst nemen en heeft inmiddels kunnen ervaren of de kandidaat inderdaad geschikt is.
Deze methode staat bekend als detavast en ik weet niet of Vitae deze methode zelf nog hanteert.

De klant heeft in beide gevallen zelf niet veel moeite hoeven doen om een geschikte kandidaat te vinden. Dat heeft de bemiddelaar namelijk gedaan, uiteraard wel tegen een riante vergoeding.

Vraag eens een interview met een personeelsbemiddelaar van Vitae aan. Je kunt ze vinden op LinkedIn en ik weet zeker dat je wel informatie van hun zult krijgen. Per slot van rekening maak je ook een beetje reclame voor ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord en de uitleg! Ik heb er zeker wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjulliewel! Als je nog info nodig hebt, je mag me wel mailen. Ik ben zelf bemiddelaar geweest.

Andere antwoorden (1)

Het is een andere benaming voor het woord intercedent. Dus iemand die op een uitzendbureau werkt en personeel voorstelt bij bedrijven.