hoe kun je bewijzen dat je Havo hebt gedaan zonder papier?

Ik heb een paar jaar geleden mijn Havo diploma gehaald. Maar dat diploma is vergaan na een brand. Hoe kan ik nu bewijzen dat ik Havo heb gedaan. Ik moet namelijk een kopie opsturen maar dat gaat nu dus moeilijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je zal het niet zonder diploma kunnen bewijzen. Je kan contact opnemen met het ib groep.
Dan kunt je een document aanvragen dat het origineel vervangt. Dit document wordt Verklaring afgelegd examen genoemd en heeft dezelfde waarde als het origineel. Het document wordt afgegeven namens de minister van OCW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat de IB groep niet alleen over diploma's van vervolgopleidingen (dus MBO, HBO WO) ipv middelbareschool?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het juiste antwoord. Ik heb jaren geleden mijn vwo diploma verloren bij het emigreren toen een tas is kwijt geraakt. Hiervoor heb ik toen ook bij de IB-groep (DUO) een verklaring afgelegd examen moeten aanvragen. Houd er wel rekening mee dat het enkele maanden kan duren voor je dit ontvangt.

Andere antwoorden (2)

je kunt contact opnemen met je middelbare school en de papieren opnieuw opvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.rnw.nl/nederlands/article/diploma-vervalsingen-wat-kunt-u-als-werknemer-doen

Op deze site staat dat je een vervangend document kunt aanvragen -een verklaring afgelegd examen- bij DUO.
Het oorspronkelijke diploma is maar één keer uitgegeven , er is dus geen kopie van. DUO is bezig met een centraal register voor de gegevens van alle scholieren/studenten die een Ned. erkende opleiding volgen, maar deze is er nog niet.

Toegevoegd na 8 minuten:
DUO beschikt over de eindexamenuitslagen van ca. 70 onderwijssoorten. Hieronder zitten voortgezet onderwijs,
middelbaar beroepsonderwijs enz. Het hoge onderwijs heeft reeds een centraal register.
Op onderstaande link kan je een folder + aanvraagformulier downloaden.

http://www.ib-groep.nl/particulieren/diplomas/Diploma_kwijt/diploma_kwijt.asp
amc