Is het lastiger een goede baan (bijvoorbeeld advocaat etc.) te krijgen als je een zichtbare tattoo hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Perceptie is altijd van belang, maar als jongere ben je je daar meestal nog weinig bewust van.

Zo is heeft een leerkrachte in opleiding in mijn klas met een duidelijk zichtbare piercing 'toevallig' haar jaar moeten herdoen, en ik denk dat de tijd nog niet rijp is voor dit soort leerkrachten in het lager onderwijs.

Dit gebeurt deels onbewust, maar omgekeerd moet je net in een job als advocaat, leerkracht, ambtenaar of gelijk welke met een publieke functie rekening houden met gevoeligheden in de maatschappij en dien je onberispelijk onpartijdig te zijn. Piercings en tattoo's zijn nog altijd geen algemeen aanvaard goed en liggen nog wat in de rebellie.

Zo draag ik bijna altijd twee verschillende kousen, maar ik denk dat ik dat ook niet altijd open mag tonen want anders gaat men mij al snel gek verklaren, ook al is dit iets wat groeide door het eerst met mijn kindjes te doen (die het leuk vonden en dan ook vroegen aan mij om het te doen), maar is het best mogelijk dat binnen 20 jaar iedereen volgens de mode twee verschillende kousen draagt, omdat er nu al cadeaukousen voor baby's bestaan met twee verschillende kanten, tekeningen, teksten en kleuren.

Dus ja, je beperkt je toekomst door duidelijk zichtbare symbolen als tattoo's, piercings, maar ook geloofssymbolen (ik merk soms rare reacties als ik eens een kruisje op mijn borst draag, want zelfs dat raakt nu in een negatieve sfeer en hoewel velen hun plechtige communie deden, durven ze het hart niet meer op tong leggen en echt spreken over hun geloof en bijhorende twijfels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dan is het inderdaad lastiger.
Maar er is een optie om weer te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt er compleet aan wat voor baas je krijgt.
Maar ik denk dat het niet erg netjes staat als je een net pak aan hebt en vervolgens een tattoo er boven uit hebt steken.

Maar dat ligt compleet aan je baas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dude elke keer as ik van jouw avatar wegkijk word ie groen :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
??
Bedenk dit, waarom zou je ook maar iets ondernemen dat je kans op een goeie baan verkleint?
en met een tattoo heb je zeker een behoorlijk minpunt te pakken
en dat kan doorslaggevend zijn zeker bij de eerste indruk