Waarom maken sommige banken nog gebruik van kantooruren bij elektronische overboekingen?

Bij ING bijvoorbeeld, wordt een overboeking die na 17:00 uur gedaan wordt, pas de volgende dag verwerkt. Het zou in deze tijd toch niet meer nodig moeten zijn om het betalingsverkeer 's nachts stil te leggen om alles te kunnen verwerken. In de mainframe-tijd gebeurde dat nog wel op die manier.

bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vast om te verdienen aan de verschillende boekingsdata.

Antwoorden (3)

Het zou ook kunnen dat ze die tijd vrijhouden om de computersystemen te updaten als dat nodig is. Zodat ze geen probleem krijgen met niet overgeschreven bedragen in die tijd als het systeem dan plat ligt
anneliez
12 jaar geleden
Dar geld staat dan bij de bank zij kunnen op dat moment het geld gebruiken om geld te maken. De bedragen lijken vaak niet veel echter alles bijelkaar is het een fortuin en daar vang je bijvoorbeeld veel rente over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het wel direct wordt afgeboekt, dat is bij mijn bank n.l. het geval, blijft het iig een nacht geparkeerd staan bij de bank en dat levert ook geld op.
Misschien dat dat de reden is.