hoeveel belasting betaal je als je 2800 euro bruto per maand verdiend?

In welke schaal zit je dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flauwe opmerking van mij maar ik kan het toch niet laten. Teveel!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xepcoh: onzin.

Antwoorden (4)

Bruto: 2800
Netto: 1963
Ingehouden: 29,9%

Toegevoegd na 38 seconden:
Je betaalt belasting in de 1e, 2e en 3e schaal. Je inkomensschaal is afhankelijk van beroepsgroep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als van je hoofdbaan je maandsalaris incl. bijtelling van de ontvangen vergoeding van de werkgever voor de premie zorgverzekering € 2.800 is dan is de loonheffing € 738,33.

Toegevoegd na 8 minuten:
De schaal hangt af hoe je werkgever dan wel de bedrijfstak dat heeft geregeld, al dan niet in overleg met een werknemersorganisatie dus in een CAO.

De top van je arbeidsinkomen wordt belast in de 3e schijf (42% ). Je inkomen daaronder valt in het lager epercentage van de 1e en de 2e schijf. Op het totaal worden loonheffingskortingen toegepast. Zie de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat antwoord is niet zo te geven heb je een pensioen op je werk betaal je daar aan mee en zo zijn er nog meer gegevens nodig om een netto loon uit te rekenen.
ronron1212
12 jaar geleden
Ik verdien toevallig 2800 bruto en houd hiervan zo'n 1750 per maand over. Ik werk in de verslavingszorg.