Ik ben 12 jaar en ik wil graag werken wat mag ik allemaal doen en hoelang ?

Ik ben 12 en ik wil graag bij een asiel werken, mag dat ? En hoelang ? Mag ik eigelijk ook vrijwillegers werk Doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Een kind van 12 mag in principe nog niet werken, daar is een grote uitzondering op, een kind van 12 kan wel door een "werkstraf" opgelegd krijgen.

n.b. ook mag je onder bepaalde voorwaarden meewerken aan uitvoeringen (denk aan musicals etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je mag iedere dag vrijwilligerswerk doen, maar nog niet betaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen jonger dan 12 jaar mogen niet werken. Wel mogen ze deelnemen aan uitvoeringen, modeshows, TV-opnames e.d., mits daarvoor een ontheffing is verleend door Arbeidsinspectie.

Toegevoegd na 10 minuten:
Er staat "Jonger dan 12", maar hij staat onder het kopje "Onder de 13 jaar" en erboven staat "tot en met 12 jaar".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een asiel werken mag op je 12e nog niet. Volgens mij mag dat pas op je 16e. Als je geld wilt verdienen kan je wel kranten gaan lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, meisje, succes hoor, maar ik denk niet dat dat mag. Vanaf14 jaar. maar vraag het eens. Je wordt misschien niet betaald. Maar ik denk niet dat dat kan. Ik denk dat je 5 uur per week doet?

Groetjes
ps, ik ben ook twaalf :D