Waneer krijg je een bankafschrift?

Ik heb eergister 15 euro gepind wanneer krijg ik per post de brief met het geldbedrag dat ik gepind heb thuis?

Toegevoegd na 8 minuten:
Kan je bijv ook een bankafschrift wijgeren?

Toegevoegd na 10 minuten:
''weigeren''

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, als je je hier zoveel zorgen over maakt zou je misschien ook eerlijk aan je ouders kunnen vertellen dat je gepind hebt. Dat mag toch ook van je eigen rekening? Of vinden ze dat niet goed?
Eerlijk vertellen is even moeilijk, maar een paar weken in de stress vanwege de postbode met een envelop is ook geen pretje! Heb je trouwens nog niet eerder zo'n envelop gehad? Die maken je ouders misschien helemaal niet open! Maar als je denkt dat ze het wel doen dan is nú eerlijk zijn misschien beter... Sterkte!!

Antwoorden (3)

Dat ligt aan de bankinstelling. Sommige banken sturen slechts eenmaal per maand een afschrift. Sommige helemaal niet (Sturen ze via internet). Moet je iets onderscheppen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal krijg je eenmaal per twee weken een afschrift.
Maar je kan dit zelf veranderen om het wekelijks te krijgen maar dat kost extra.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou ook de bankinstelling kunnen bellen met informatie over de verzending van de afschriften dan weet je het zeker.
12 jaar geleden
Verschilt per bank, meestal aan het eind van een maand. Of als je internet bankieren hebt krijg je er 1 per kwartaal enz. Maar er zijn veel verschillende banken dus een goed antwoord kan je net krijgen.

Bel de bank op en vraag het aan ze, vraag meteen ook of je het kan weigeren.

Ps eerlijk zijn voorkomt stress en een slecht gevoel.