Mijn vriendin heeft een schuld van €500,- . Hoe lossen we dit op?

Ze is 19 en heeft een schuld van 500 euro door verschillende aankopen. Dit is gedaan met een creditcard. We wonen niet samen, ze woont nog bij haar ouders. Ik heb verteld achter haar te staan en verteld dat ze gewoon maandelijks een bedrag aan me moet geven zodat ik het bij houd voor haar. Is dit verstandig? Heeft iemand verder nog tips voor me?

Toegevoegd na 2 minuten:
ze is nu in de weer voor het zoeken van een bijbaan. Plus ze krijgt elke maand studiefinanciering.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ze kan het beter wel aan haar ouders vertellen en misschien dat zij de schuld willen inlossen voor haar en dat je vriendin haar ouders terug betaald.
De rente is vaak zo hoog dat je niets aflost maar alleen rente betaald en dan zit je er over 10 jaar nog mee.En als haar ouders willen/kunnen helpen dan heeft ze iig die rente niet.{of niet zoveel}
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Belangrijk bij dit soort zaken is: gelijk aflossen!
Ga desnoods met de vader en moeder om de tafel zitten, maar zorg er in ieder geval voor dat dit bedrag zo snel mogelijk wordt terugbetaald.
Daarnaast zullen jullie inderdaad moeten kijken naar de situatie, of je vriendin maandelijks een bedrag kan terugbetalen aan diegene die het voorgeschoten heeft.
500 euro lijkt niet veel, maar als je dit laat liggen kan dit bedrag zo boven de 1000 euro schieten, en dat is wel het laatste wat je wilt, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een keer aflossen nu, betaal je geen rente. Betaal jij maar het bedrag, laat haar dit wel terug betalen (alles!) daar zal ze wel van leren. Rente die jij haar bespaard hebt ook laten betalen, neem haar voor dit geld mee uit eten (ook al is het een patatje) en heb het er nog eens over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* lenen bij familie
* bijbaantje (krantenwijk, callcenter, honden uitlaten, auto's wassen, babysitten ...)
* oude boeken, meubels enz. verkopen
* prostitutie
* zingen of muziek maken op straat
* afbetalingsregeling treffen
* bloemstukjes verkopen in bejaardentehuis
* oud papier inzamelen en doorverkopen
* flessen inzamelen en statiegeld innen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prostitutie stoot tegen het hoofd daarvoor een min
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shame on you!
Of andere mensen dit doen doet er niet toe!
Wanneer jij het geld kunt missen zou ik het haar voorschieten en de schuld in 1x afbetalen. Kun jij het geld niet voorschieten dan zou ik met haar ouders gaan praten (samen met vriendin uiteraard) en hen vragen het voorschieten. Is dit geen optie dan zou ik de schuldeisrs vragen om een regeling. Alles dient spoedig te gebeuren want voor je het weet wordt de schuld verhoogd door inschakeling van deurwaardes.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al genoeg goede voorstellen gedaan, voor daarna:
Creditkaart kapotknippen (nu al eigenlijk)
En zorgen dat ze op haar bankrekening niet rood kan staan.
Je begint met te denken dat een paar tientjes wel in te halen valt, maar het wordt al gauw meer.
Het is iig goed dat ze er met jou over gepraat heeft, daaruit blijkt dat ze de schuld wel serieus neemt.
En 500 is nu nog te overzien,ook al is het voor jullie nu veel geld ze heeft toch nog redelijk optijd aan de bel getrokken. Je mag best zeggen dat je daar blij om bent.Hoop dat ze er van geleerd heeft.
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de creditcard wordt doorgeknipt moet het ook bij de bank worden stopgezet, anders blijf je evengoed kosten betalen voor de creditcard.
Ik weet niet waar jullie wonen, maar bij ons in de buurt zoeken mensen heel vaak een poetsvrouw. Zet een advertentie in een lokaal blaadje ..
" aangeboden hulp in huishouding voor enkele uren in de week " met je telefoonnummer.. Of dat van het vriendje en je zult versteld staan wie er allemaal belt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze moet is dubbeltje op zijn kant kijken vaak zijn der geratleerde problemen zoals die en dan kan ze gwn leren hoe ze het moet besparen (of ga gwn werken neem 2 of 3 baantjes net als ik)