Wat zijn goede persoonlijke online kasboeken voor je huishouden? (Hoeft niet gratis, als het maar goed is.)

Ik zoek een online systeem om mijn persoonlijke administratie en kasboek in bij te houden. Tot nu toe doe ik alles in zelfgebouwde excel sheets maar ik moet te veel nadenken over de complexiteit van filters, opzoeklijsten, celbeveiliging, sorteringen, min en plus posten, subtotalen over een periode in het verleden, rekenen met verschillende bankrekeningen + chipknip + credit card + pinpas + cash, ante- en prodatering, agendering, sterk verschillende referenties van bonnen en fakturen en rekeningen van verschillende bedrijven, volgnummers, projecties, statistieken, correcties etc. etc. etc.. Daarbij is het een crime om te zorgen dat ik altijd in de laatste versie werk over verschillende computers heen, en is werken op de mobiel al helemaal geen optie.

Kortom, ik zoek gewoon een systeem waar ik mijn volledige huishouden kan administreren. Gratis is leuk maar zeker geen must, ik wil best wat betalen voor een echt goed product. Naast minimaal uitgebreide registratiemogelijkheden zoals ik hierboven beschreef moet het in ieder geval ook:
- niet opeens volgende week niet meer bestaan
- import en export functies hebben naar excel/csv/openoffice_Calc o.i.d.
- goede beveiliging hebben
- online bereikbaar zijn, via internet in verschillende browsers
- ook op de belangrijkste mobiele platforms beschikbaar zijn als app
- up to date gehouden worden voor gebruik met nieuwe browsers etc, ik wil niet MSIE 8 in compatibility modus nodig hebben of zo

Ideeën/tips/ervaringen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het probleem "werken met verschillende versies" gebruik ik "dropbox". Gratis synchronisatietool.
Installeer dropbox op je pc's, maak n account aan en gebruik dat account op iedere pc. Sla je bestanden op in de dropbox-map. Iedere keer dat je PC opstart trekt-ie alles synchroon. Als je 2 pc's aan hebt staan en je verandert n doc op pc 1 en je slaat het op, synchr direct ook op andere pc.
Om dropbox optimaal te laten werken, moet je altijd verbonfen zijn met internet als je pc aanstaat. Dit is slechts n reactie op je vraag, omdat het fin. verhaal niet kan beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de tip. Ik ken het inderdaad. Dropbox is cool. Maar het is niet zo nuttig voor dit doeleinde... :)

Het beste antwoord

Ik maak zelf gebruik van het smartkasboek, en ik ben zeer tevreden.

Ik zie zo snel wel dat smartkasboek nog niet al je wensen ondersteund, zoals bijvoorbeeld de export mogelijkheid. Ik weet wel dat ze in de community een optie hebben om alle dingen die je mist gewoon aan te vragen, en je zou in de gratis proefperiode kunnen kijken hoe ze op jouw punten reageren.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de werking van het systeem, en heb er ook zeker meer inzicht door gekregen! Je kan merken dat smartFMS (het bedrijf dat dit kasboekje heeft gemaakt) erg veel ervaring heeft in de wereld van financiële systemen.

Ik heb even gekeken en ik zie dat het hele systeem een dagelijkse scan van McAfee krijgt. Het kasboekje is onderdeel van het systeem van smartFMS en wordt daardoor ook gescand.

---

Voor ik gebruik maakte van Smartkasboek had ik een account bij yunoo. Hier vertrouw ik de veiligheid van mijn gegevens alleen niet meer sinds yunoo overgenomen is door sanoma, een bedrijf o.a. gericht op het verkopen via vergelijkingen.

Als ik het yunoo van toen vergelijk met smartkasboek, zie ik dat smartkasboek alles veel beter heeft uitgewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

misschien heb je hier iets aan ? zelf geen ervaring overigens
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die wijst vooral naar cashflow.nl. Best een leuk systeem wellicht, het logt in op je bank en haalt transactiegegevens op en zo, maar dat is mij véél te onveilig... Zo te zien is dat trouwens sowieso bij lange na niet voldoende zelf in te richten en heeft het niet voldoende details voor mij. Verder zie ik niets over mobiele platforms, import/export mogelijkheden etc.. Met andere woorden, dit is niet echt een goed antwoord. Maar toch een +je voor de moeite ;) Als iemand anders toevallig ervaring met cashflow.nl heeft en mij kan vertellen of al die opties er wellicht wel in zitten dan graag, maar dan vraag ik me af waarom hun website er niet over opschept ;)