Ja. Net als op andere spullen. De wet maakt geen verschil naar type.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bed tafel stoel ...............regel
Dat mag je behouden...
Een hele trieste deurwaarder die beslag zou willen leggen op speelgoed..
Gebeurt ook niet die deurwaarder zou alles eerst in detail moeten vastleggen en t daarna in de openbare verkoop moeten aanbieden.
Wees niet bang dat gaat niet gebeuren.

Toegevoegd na 8 minuten:
t levert niks op om t te verkopen en ze gaan daar zeker niet tot over

Toegevoegd na 16 minuten:
Bedenk ff beslag leggen is t op papier vaststellen van die goederen.............ze nemen t niet mee dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon je kinderen vragen eens lekker troep te maken in hun kamer door alles door elkaar te gooien. Ik wed dat ze dat wel kunnen ;) Dan heeft die deurwaarder sowieso geen zin meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus bij beslag leggen nemen ze nooit je goederen mee? Das handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ze nemen het niet mee,maar als er eenmaal is opgeschreven,mag je het hierna niet verwijderen uit huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De deurwaarder van de belastingsdienst neemt het zeker wel mee.
Er zal een inschatting worden gemaakt van de waarde van de goederen en wat het nog zou kunnen opbrengen bij verkoop. Doorgaans levert speelgoed niet zo heel veel op en is het duurder om het op te slaan en te vervoeren. Ze zullen het daarom niet direct meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De belasting dienst doet dat niet. een slechte deurwaarde kan wel rare dingen proberen maar ga wel in verweer.in het leven kunnen ze je alles proberen weg/afnemen maar je hebt altijd nog je handen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een oudere aflevering van het tv-programme QI komt deze vraag ook voor. Daarin wordt gezegd dat er geen beslag mag worden gelegd op kinderspeelgoed waar duidelijk door de kinderen mee wordt/is gespeeld.

Toegevoegd na 9 uur:
Zie link, vanaf 13:44.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan vreemd want ik kan me nog goed herinneren dat er ook speelgoed te koop was toen Patty Brard failliet ging en de mensen tussen het speelgoed van haar dochter aan het neuzen waren.
De deurwaarder is gerechtigd om op alle in het huishouden voorkomende goederen beslag te leggen. Hij moet alleen 1 bed en 1 stoel per bewoner achterlaten. Dus helaas, ja, ook de inventaris van de kinderkamer kan hij meenemen. Het beste is om bepaalde spullen die je echt niet kwijt wilt even bijtijds bij een vriend of familielid te laten logeren.

Toegevoegd na 25 minuten:
In de praktijk zal de deurwaarder niet snel echt de spullen uit je huis afvoeren, omdat daar te veel gedoe aan vast zit, met verkopen en zo. Ze leggen veel eerder loonbeslag, dan hebben ze meteen zonder problemen geld. Of ze nemen je auto mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja... das een goede vraag...
sowieso vind ik dat ze voor dit soort situaties iets zouden moeten kunnen regelen!
Een deurwaarder is ook maar een mens, en ja... de 1 heeft het hart op zijn goede plaats, en de andere neemt zijn werk, wel heel serieus :o