Koopjessite bied spullen duur aan zeggend dat het een super aanbieding is, mag dat?

He lijkt mij ongelovelijk misleidend! Zeggen dat het 1dag 1super aanbieding is en vervolgens 7euro winst maken op een product van 10 euro...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is handel, ze mogen aan hun aanbod de kreten toevoegen die ze willen. Of mensen dat geloven, zonder verder onderzoek is hun zaak.

Toegevoegd na 13 minuten:
Bovendien denk ik ook niet dat ze meer zullen verkopen als ze eerlijk zeggen dat hetzelfde spul bij de concurrent eigenlijk goedkoper is.
Je verkoopt iets en dat bied je zo mooi mogelijk aan. net zoals je in een sollicitatiegesprek ook niet over jezelf zult zeggen dat je te laat uit bed komt, dus vaak op het nippertje of te laat zult verschijnen op het werk
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

aanbieding
1) Aanbod 2) Aankondiging van waren 3) Beschikbaarstelling 4) Bod 5) De presentatie van een bijzondere prijs (crypt.) 6) Gelegenheidskoopje 7) Het aangebodene 8) Koopje 9) Occasie 10) Occasion 11) Offer 12) Offerte

je staat juridisch niet sterk, omdat een aanbieding niet persé financieel hoeft te zijn

je bied iets aan, dus goedkoper of duurder is pure marketing, dus vergelijken vooraf is het keyword
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja wat is daar mis mee. Hun kopen in en nemen het risico dat ze het niet verkopen. Dus ja dat mag dat is de handel van vraag en aanbod

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze moeten daar naast ook zelf geld verdienen en hun kosten betalen.
ronron1212
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
?????????????????????
Ja, dat mag helaas. En deze site is niet de enige, Dat wordt erg vaak gedaan.
In winkels zie je dat ook vaak: Superkoopje! Sale! Aanbieding! Van-voor-prijzen!
Veel winkels kopen zelfs speciaal in voor deze aanbiedingen en verzinnen daar een van-voor-prijs bij, zodat het goedkoop lijkt.
Ook vliegmaatschappijen hebben er een handje van. Bijvoorbeeld: Naar Madrid voor €75!!
En achteraf komt er nog zoveel bij dat de prijs uiteindelijk €250 wordt.
Hier heeft de politiek een stokje voor gestoken maar het komt nog steeds voor.
Als koper moet je altijd zelf nadenken en prijzen vergelijken.