Ik kreeg een storing toen ik geld ging storten bij de ABN, hoe lang duurt het voordat ik mijn geld heb?

Het duurt nu al anderhalve week en in heb het geld hard nodig. De ABN zegt dat ik maar gewoon moet wachten tot het op m'n rekening staat maar als het nog een week duurt word ik afgesloten van gas en licht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

dat duurt wel erg lang,ik zou maar snel kontakt opnemen met de ABN,geld storten op eigen rekening gaat meestal heel snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klim gelijk in de pen! Schrijf een (korte) brief waarin je de situatie uitlegt. Wat is er gebeurd? Was er een medewerker bij? Wat zei hij of zij? Heb je een geschreven verklaring dat je zoveel geld in de automaat gestort had? Schrijf dat je ze in gebreke stelt en dat het geld binnen een redelijke termijn (uiterlijk aanstaande maandag?) op je rekening moet staan. Zet erin dat als ze dit niet doen dat jij ze verantwoordelijk stelt voor de schade die jij lijdt vanwege het niet functioneren van hun apparatuur. Je mag hierbij best de extra invorderingskosten en heraansluitingskosten van jouw energiemaatschappij noemen.

Stuur de brief per aangetekende post en kijk ook of je deze per e-mail (of een contactformulier) kunt sturen. Eventueel geef je hem ook af bij het bankkantoor waar je geld geprobeerd hebt te storten. Noteer naam en functie van de persoon die hem aanneemt.

Hopelijk creëer je zo een gevoel van urgentie bij de bank en werken ze iets harder om jou uit te betalen. Mocht dat niet werken, dan heb je grond om bij afsluiting de kosten op je bank te verhalen, hoewel dit nog wel afhangt van de werkelijke situatie en de algemene voorwaarden. Maar in ieder geval voldoe je dan aan een wettelijke eis dat de bank een duidelijke ingebrekestelling gekregen heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verantwoordelijk stellen = aansprakelijk stellen (excuus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zeer ongewone situatie, maar je zult een bewijs van storting hebben verkregen?
met dat bewijs van storting kun je m.i. succesvol bij (het management van) de bank een groot bezwaar gaan maken, en direct herstel eisen gezien de gevolgen voor jou.
die bank is er voor jou, niet andersom. ben zelf destijds bij ABN vertrokken wegens te weinig belang dat men aan mij als klant hechtten. succes