Hoelang duurt het voordat je rood kan staan?

Ik vraag me af wanneer mijn aanvraag goedgekeurd word voor 500 euro rood staan bij rabobank.
Ik heb namelijk dringend geld nodig voor een rekening omdat deze anders ver oploopt.
Ik had de papieren voor de overeenkomst vrijdag binnen en zijn vrijdagmiddag gelijk op de post gegaan.
Nou is mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft of dat iemand weet hoe lang dit in behandeling is en wanneer ik rood kan staan?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.3K

Antwoorden (2)

Binnen 2 weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na ontvangst van uw aanvraag kijkt de bank naar uw financiële situatie. De bank beoordeelt, op basis van uw persoonlijke omstandigheden, of u het gevraagde kredietbedrag ook weer terug kunt betalen.

Er wordt onder andere rekening gehouden met uw gezinssituatie, uw inkomen, eventueel het inkomen van uw partner, uw huidige huur- of hypotheeklasten en bestaande overige financiële verplichtingen.

De Rabobank voert ook een toetsing uit bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel. Hiermee kan de bank nagaan welke kredieten u nog heeft lopen, welke zijn afgelost en of u betalingsachterstanden heeft of heeft gehad.

De bank beoordeelt alle informatie.
Zijn er geen bijzonderheden, dan bepalen wij hoeveel u verantwoord kunt lenen. De Rabobank doet dat op basis van de richtlijnen van het Nibud. Voorwaarde is dat u ouder dan 18 jaar bent en in Nederland woont.

Dit kan even duren voor dat dit gecontroleerd is door de bank.