hoe kunnen ze een rente vrije filtslening geven?

Ik stuitte op een website voorschotje.nl ( puur uit interesse)
Ik merkte op dat het geen geld kost om een flitslening te verschaffen.
Mijn vraag is hoe kan dit en hoe verdienen die mensen hun geld er dan aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is kinderlijk eenvoudig. Je bedenkt allerlei services om geld te verdienen.

Bijvoorbeeld: ze vragen een garantstelling van je. Dit kan jij door een familielid of een vriend laten tekenen, maar jij kan dit ook kopen bij een verzekeraar. Natuurlijk kost dit een mooie som geld. En als je je schaamt omdat je een lening nodig hebt, ga je het niet bij je vrienden halen.

Daarbij is er een andere kredietverlener die er een dag of vijf over doet voordat je bij het geld kan. Maar je kan natuurlijk ook betalen voor een spoedoverboeking. Dit kost je wel wat extra, maar dan heb je het ook meteen. (Toevallig is niet dat je dit soort leningen als noodgeval af zou sluiiten en je er dus eigenlijk altijd gelijk gebruik van zou willen maken).

Daarbij zijn er natuurlijk ook de boetes bij het te laat terugbetalen. Waarbij je vaak een effectieve jaarrente van 20-30% betaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kan niet, bestaat niet. Geld lenen kost geld. Heb je het wel goed gelezen?
De lening krijgen is gratis, er worden geen adminstratiekosten gevraagd, maar de rente mag er zijn!

Goed lezen!

Toegevoegd na 3 minuten:
ALs je binnen 21 dagen aflost betaal je geen rente, maar deze mensen kennen de mensen die graag even snel lenen. Want na 21 dagen betaal je een vette boete. Daar leven ze dus van. Ze gaan er al vanuit dat er veel mensen zijn die niet op tijd terug betalen.
En zeg nou zelf, mensen die geen 150 euro op hun rekening hebben en het even "lenen" kunnen dat over 21 dagen ook niet ophoesten. Dan komen ze dat de volgende maand weer tekort, etc. etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat ze in de voorwaarden goed hebben nagedacht over de consequenties als je de lening niet terugbetaald (bijvoorbeeld de lening+proces kosten terugbetalen) dus dat risico hebben ze niet meer, dan veel reclame op de site zetten en eventueel de persoonsgegevens ook nog verkopen en je hebt winst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze brengen geen rente in rekening, maar 'behandelingskosten'. En die lopen flink op!

Google ze maar eens en je stuit op veel fora waar boze mensen hun gal spuwen over de oplichtingspraktijken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zelf beweren ze dat ze hun geld verdienen doordat sommigen voor extra opties kiezen:
https://www.voorschotje.nl/KosteloosLenen.aspx

Meer voor de hand ligt dat ze geld verdienen aan mensen die de lening te laat terugbetalen. Kon het niet zo snel terugvinden maar daar wordt vast en zeker een flinke rente in rekening gebracht!