Dat is zeker zo. Er is in Nederland op een enkele idealist na geen bestuurder die daarvoor nog uit zijn bed komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het lijkt me meer het omgekeerde: een maximum seniorenloon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet of het een serieuze vraag is, maar de balkenendenorm is het maximum salaris dat mensen binnen de overheid zouden moeten verdienen. Dat salaris is identiek aan wat Balkenende verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, totaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat je graag op google.video zit. Daar had je je antwoord ook kunnen vinden.
Succes.

http://video.google.com/videosearch?q=balkenende+norm&emb=0#
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je het serieus bedoeld, maar hier wel een serieus antwoord, de balkenendenorm is een voorstel dat openbare bestuurders niet meer verdienen dan de minister president. Voor de exacte bedragen zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is het niet.
Het heeft niks te maken met het minimumjeugdloon.
Het betekent dat het salaris dat de minister president verdient een goede norm is voor een salaris op een topfunctie.
(Paul de Leeuw verdient meer, overigens....maarja, die doet natuurlijk wel een stuk nuttiger werk...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*pRoest;-)*
Zoiets, ja, maar dan anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een volstrekt arbitraire norm ingesteld in Nederland omdat er uitwassen zijn ontstaan tav de salariëring van hoogeplaatste (politieke) figuren in de publieke sector. Het salaris van de MP dient daarbij als maximum. Of dat bedrag redelijk is of niet is ook volstrekt arbitrair.