Als belegger koop je als het ware een stukje van een bedrijf in dien je een aan deel koopt,zijn de de verwachtingen slecht voor dat bedrijf . Of dat de consument in dat segment ,Minder gaat uitgeven ja dat geeft een lagere winst verwachting ,en dan begint de ellende de een verkoopt de ander volgt enz dus aanbod van aandelen en indien de vraag er niet is dalen de koersen (prijzen) .er zit ook een hele hoop volg gedrag in hysterie maar de gevolgen zijn er niet minder om .er speelt nu dat landen hun overheidsdienst uitgaven moeten saneren (minder uitgeven) dus minder aan wegen enz uitgeven dus de bouw enz daalt dan .de consument in Europa en Amerika krijgt hore belasting en ja kan dus ook minder spullen kopen dus er gaat minder verkocht worden ,dus minder winst kansen voor bedrijven .vandaar de aandeel verkoop .dit is een simpele weergave vh gedoe ! Ook de overheden hebben teveel geleend ,en ja daarom bezuinigen en belasting omhoog .dus minder geld Vd leuke dingen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als leek zou ik zeggen dat de kwestie vraag en aanbod de prijs bepaalt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vertrouwen van de beleggers, zijn er veel mensen die geen vertrouwen meer hebben verkopen ze de aandelen waardoor er meer beschikbaar zijn en de prijs en dus de koers daalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aanbod en de markt ervoor