Hoe heet het beroep waarbij je de muziek uitkiest voor tv-series/ reclame/ films en dergelijke?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (5)

ben je dan een gespecialiseerde geluidstechnicus?

Toegevoegd na 55 seconden:
of een mooier woord : SOUNDDESIGNER
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht eerst arrangeur, maar die bewerkt alleen muziek (voor een bepaald doel). Ik denk eigenlijk dat het geen apart beroep is, maar onderdeel van een beroep. Dat van een editor voor tv en reclame en van een regisseur en/of componist voor film.

Jammer, 't lijkt me wel relaxt :P

Toegevoegd na 2 minuten:
Tarantino kiest in ieder geval zijn eigen muziek altijd. Levert ook leuke platen op ;) Zie http://www.amazon.com/Tarantino-Connection-Soundtrack-Anthology/dp/B000005KOO
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk sound editor, alhoewel dat ook iemand is die het verbeterd, maar volgens mij ook uitzoekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je een "location manager" hebt, die op zoek is naar locaties voor tv- en filmprodukties, zo heb je ook een "sound manager" die zich met de muziek bezighoudt. Maar of die alleen maar muziek uitzoekt of zich ook bezighoudt met de 'editing' ?
I don't know...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Radio Tour de France had je tot een paar jaar geleden
Herman van der Velden die verantwoordelijk was voor de muziek en die noemden ze steevast ‘muzieksamensteller’.