Is er een interne opleiding voor kraamzorg in rotterdam ?

Ik ben opzoek naar een interne opleiding kraamzorg. In een ziekenhuis of een kraamzorg centrum. Dus niet op het albeda/zadkine.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De interne opleiding die jij waarschijnlijk bedoelt bestaat niet meer. Je kunt kraamverpleegster (MBO niveau 4) worden of kraamverzorgster (MBO niveau 3). ALs je gewoon naar school zou gaan wordt dat BOL genoemd (BeroepsOpleidende Leerweg). De nieuwe "interne" vorm van leren is BBL (BeroepsBegeleidende Leerweg). Je gaat dan één dag in de week naar school (en dat is dan waarschijnlijk wel op de ROC's die je noemt) De rest van de week werk je dan als kraamverzorgster of kraamverpleegster. Je hebt dan ook een inkomen, en je leert het werk in de praktijk.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je volwassen bent is er vaak ook nog wel een speciaal traject voor volwassenen. Je zit dan die ene dag per week in ieder geval niet bij "kinderen" in de klas ;-)
Informeer toch maar bij Albeda en/of Zadkine. En kijk eens op deze website: www.youchooz.nl
Veel succes!