(Voortg. Onderwijs:) Vervalt recht op WOVO na ca. 6 maanden of blijft dit recht bestaan?

Als iemand in de ww terecht is gekomen en recht heeft op WOVO (Werkloosheidsregeling Onderwijspersoneel), maar vergeten is om zelf WOVO aan te vragen, heeft hij/zij daar dan na 6 mnd nog steeds recht op, of vervalt dan het recht? En hoe zit het ev. met terugwerkende kracht? Is daar soms recht op?

Info: https://www.wwplus.nl/nl/web/guest/onderwijs-bovenwettelijke-ww-regelingen-po-vo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De duur van de aanvulling is gelijk aan de duur van de WW-uitkering.

De WW-uitkering wordt gedurende de eerste 12 maanden per dag aangevuld tot 78% en vervolgens tot 70% van de ongemaximeerde berekeningsgrondslag.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik neem zélf aan, dat indien de WW nog loopt, de WOVO nog steeds na 6 maanden daarbovenop kan worden aangevraagd. Het recht op deze extra uitkering is immers niet vervallen.

In principe loopt dat recht al sinds aanvraag van de WW, maar of de WOVO met terugwerkende kracht kan worden aangevraagd, kan ik niet vinden. Die vraag is denk ik alleen te beantwoorden door de uitkerende organisatie.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!