als iemand ontvangt een Persoonsgebonden Budget PGB en hij inhuurt zijn vrouw om hem te verzorgen kan hij en zijn vrouw gaan wonen in andere land ?

kunnen zij leven van dit budget in buitenland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kunnen ze daar niet van leven. Je mag het alleen gebruiken voor de zorg verder niet. Netjes opgeven hoeveel je gebruikt, scheelt een hoop belasting voor iedereen, en goede zorg!!

Het beste antwoord

Er zijn 2 situaties te onderscheiden:
- U woont permanent in buitenland en heeft in Nederland geen geregistreerd woonadres. In deze situatie kunt u geen PGB krijgen.
- U woont langdurig (meer dan 6 weken) in het buitenland en heeft in Nederland een geregistreerd woonadres. In deze situatie kunt u wel een PGB krijgen. Er geldt dan wel een aanvaardbaarheidspercentage, dat wil zeggen dat - als u de zorg inkoopt in het buitenland - de PGB-tarieven aangepast worden aan de daar geldende tarieven.
Voor meer informatie kunt u zich wenden tot het zorgkantoor bij u in de buurt.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is juist Ron.+
Weet je ook of je het PGB mag gebruiken om je eigen partner in te "huren"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag. Maar in het buitenland ontvang je het niet meer als je, je daar vestigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Platje.
Dat het na vestiging in het buitenland stopt, schrijft Ron ook al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jijzelf ook trouwens:)

Andere antwoorden (2)

Ik denk,dat dat budget alleen is bedoeld voor de zorg die de man ontvangt en niet voor het levensonderhoud.
Ze zullen dus op zijn minst een andere uitkering, pensioen o.i.d. moeten ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook niet dat ze dat bedoelen. Door de pgb te ontvangen, hoef je niet een andere organisatie in te huren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min niet van mij......Grrrr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je niet kwaad, joh. Doe ik ook niet, het sop is de kool niet waard. Als het iemand was die het beter weet geeft hij/zij wel antwoord.
Wat betreft je eerste reactie, het is goed mogelijk,dat ik het verkeerd heb geinterpreteerd.
Hij vraagt toch daarna: Kunnen ze leven van dat budget in het buitenland?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik nog niet gezien......Heb daar wel op gereageerd bij reacties. Goed antwoord dus.
Ik blijf er toch moeite mee houden als mensen de minnen niet onderbouwen, als je, je best hebt gedaan om een antwoord te geven.
Op termijn kan je niet meer in het buitenland wonen en een pgb ontvangen. Als je langer in het buitenland woont wordt de pgb ingetrokken.