Salaris niet uitbetaald wegens onstlag?

Ik heb een tijdje terug gewerkt bij de C1000, en ben al in de tweede week ontslagen. Zij hebben mij nog steeds niet uitbetaald. Heb ik geen recht op mijn salaris?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

je hebt recht op je salaris op de dag dat het contract het aangeeft, zijn ze veel later, heb je zelfs recht op een ophoging op je salaris.. bij meer dan 4 of 8 dagen te laat geloof ik.. (zoiets staat me bij)

dus meld gewoon kalm dat het te laat is, en laat ze een maand wachten, krijg je 1.5x zoveel.

btw niet gaan dreigen met die wettelijke verhoging, meer loon omdat hun sloom zijn is altijd mooi meegenomen

uit de bron:

Betaalt de werkgever te laat het loon dan maakt de werknemer aanspraak op wettelijke verhoging. Dit is neergelegd in artikel 7: 625 BW. De wettelijke verhoging bedraagt voor de vierde tot en met de achtste werkdag na de dag waarop het loon had moeten worden betaald, 5% van het brutoloon voor elke dag. Voor elke werkdag die volgt komt daar 1% bij. De wettelijke verhoging kan nooit meer zijn dan 50% van het loon.

Toegevoegd na 2 minuten:
als je ergens trouwes net werkt kan ik begrijpen dat er de 1e maand het langzaam gebeurt ofzo, maar bij ontslag zou ik zeggen, pak ze lekker terug en laat ze de ophoging maar betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Salaris wordt meestal op een bepaalde dag pas uitbetaald, alle mensen tegelijk. Dus het kan nog komen en anders moet je even contact opnemen want als je gewerkt hebt moet je gewoon betaald krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je recht op en goed gebruik is direct tot afrekening over te gaan maar kan ook einde van de maand. Hou het goed in de gaten want weet toevallig ook van iemand bij de C1000 dat ze niets meer lieten horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb je zeker recht op.
Iklas dat je op 28 maart daar bent begonnen dus het wordt hoog tijd dat C1000 je salaris over je gewerkte periode uitbetaald.
Als ze moeilijk doen,dan zou het handig zijn als je lid van een bond bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk heb je recht op je salaris (en vakantiegeld) en uitbetaling van een evenredig deel van niet genoten verlof en vakantiedagen. Ik neem aan dat je een contract hebt getekend, daar moet het allemaal instaan of in de CAO.

Ik zou nog gewoon even langs gaan (of als je dat liever niet doet even bellen) om te vragen aan de bedrijfsleider hoe het daar mee staat.

Bevalt zijn antwoord je niet of vertrouw je het niet dan kun je, gezien je andere probleem dit ook meteen even voorleggen aan het juridisch loket.

Succes ermee
12 jaar geleden
je hebt wel recht op de uitbetaling over de gewerkte uren, maar hier kan soms van worden afgeweken i.v.m. de reden van ontslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar behoor je met je ex-werkgever afspraken over te maken. Maak die alsnog, of stuur ze een aangetekende brief waarin je je salaris opeist.