kan ik een overzicht zien aan wie ik allemaal een automatische incasse heb verleend?

Ik zit bij de ING bank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (6)

Nee dat kun je niet zien. Wel is er een overzicht van de automatische betalingen die je zelf hebt ingesteld, maar dat is iets anders dan het verlenen van incasso machtiging.

Als het een herhalende incasso is (bijv. maandelijks) kun je dat proberen te filteren uit een download van je transacties. Eenmalige incasso's zijn niet via ing.nl te traceren (de bank weet het ook niet, tot het moment van daadwerkelijke incasso).
paulus811
12 jaar geleden
Als u naar de rekeningen raadplegen gaat en daar boven de rekeningen in de grijze balk op zoeken klikt, kunt over een in te stellen periode alle incasso's vinden
Bent u daarmee geholpen?
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar staat dat zoeken dan?
anneliez
12 jaar geleden
Je gaat eerst naar rekeningenoverzicht in de kolom links
Dan wordt het overzicht van de laatste maand of week in beeld gebracht.
die begint met een grijze balk waarop zoeken downloaden en nog iets staat, ben vergeten wat, heb hem nu niet open
. Als je daarop klikt kom je in een keuzeschermpje waar je in kunt vullen wat je zoekt over welke periode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is raadplegen van bij/afschrijvingen wat jij bedoeld
Dat overzicht kunt u zien als u een overzicht bijhoudt van de door u bewaarde kopieen van de door u verleende machtigingen.
De machtigingen hebt u geggeven aan degenen die van uw rekening incasseren, niet aan de INGbank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het zien bij overschrijven en dan incasso opdrachten. Daar zie je welke bedrijven bij jou geld incasseren automatisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het overzicht moet je zelf maken. Het is wel makkelijk terug te zien.
Als je links in het ING-scherm op bij- en afschrijvingen klikt, krijg je codes te zien bij alle transacties. IC staat voor incasso (waar je een partij voor hebt gemachtigd). Over de maand gezien heb je je zo op een rijtje..

Van de site:
Hoe herkent u een incasso of machtiging op uw afschrift of in Mijn ING?
Op uw rekeningafschrift of in Mijn ING is een incassobetaling herkenbaar door de code IC. Ook kunt u daar onder de keuze ‘Overschrijven’ de van uw rekening afgeschreven incasso-opdrachten terugvinden onder het menu ‘Incasso-opdrachten’. Door op een specifieke incasso-opdracht te klikken, krijgt u gedetailleerde informatie over deze opdracht te zien. Hier vindt u ook de terugboekingstermijn terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het zelf oproepen als je inlogt bij ING.
Je gaat in de linkerkolom naar betalingen en klikt op "bij- en afschrijvingen".

Dan ga je in de grijze balk naar "zoeken" (staat rechts van het midden) en klikt dat aan.

In dat venster zie je onderaan staan: soort af- en bijschrijvingen. Klik op het pijltje en klik op IC (van incasso). Vul een tijdvak in en klik dan op "zoeken".

En ziedaar! Al je incasso's op een rijtje!

Toegevoegd na 12 uur:
Hier heb je op een rijtje al je reeds afgeschreven incasso's.
De incasso's nie nog nooit iets hebben geïnd staan er uiteraard niet bij.