Moeder is dementerend (59 jr) en wij willen dat zij bij ons komt wonen. Zij heeft geen inkomen. Kan moeder inkomen aanvragen als bij ons komt wonen?

Ik verdien zelf 16.00 per maand en heb een heel gezin te onderhouden met vijf kinderen.
Op welke wijze kan mijn moeder inkomen aanvragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga alsjeblieft eerst goed op onderzoek uit of dit haalbaar is voor je. Voor een dementerende naaste zorgen is loodzwaar, en wordt steeds zwaarder. En dan heb je er nog een baan plus gezin naast. Het lijkt mij ondoenlijk.
capthavoc
12 jaar geleden
ze kan lijkt mij een arbeidsongeschiktheid uitkering krijgen
en misschien een persoons gebonden budget ? maar het wordt zeker zeer zwaar, het ligt er aan hoe ze er nu aan toe is maar onderschat het niet .

Antwoorden (2)

Welk inkomen heeft zij nu?
Ze zou bijstand aan kunnen vragen maar die regeling gaat op de schop, dan moeten de woningdelers in elkaars levensonderhoud voorzien.

Ik weet niet of ze recht zou hebben op ziekengeld, dat ligt eraan of ze onlangs nog heeft gewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel mooi dat je voor je dementerende moeder wilt gaan zorgen, maar er zitten heel wat haken en ogen aan. Ik denk dat je er goed aan doet de volgende site van de Alzheimer Stichting door te nemen, daar wordt veel duidelijk hoe het zit op juridisch vlak, hoe om te gaan met dementerenden. Ik wens je veel wijsheid toe!

Alzheimer Nederland - Juridische zaken
Niet alleen is de verzorging van iemand met dementie zwaar. ... Zij kunnen door de dementie hun baan (en inkomen) verliezen waardoor ze op een uitkering ...
www.alzheimer-nederland.nl/.../juridische-zaken.aspx - In cache