Als er op je loonstrookje staat "betaald op rekeningnummer (jou rekeningnummer)" en er is niet uitbetaald is dit fraude?

Mijn vriend hoort nog +1000 euro te ontvangen van zijn werkgever. Nu heeft hij een loonstrookje waarop staat " uitbetaald op rekeningnummer (voorbeeld rekeningnummer)". Hij heeft dat geld nooit uitbetaald, het loonstrookje is van November 2010. Is dit dan fraude of wetovertreding of alleen goed bewijs? Bvd voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inmiddels zijn ex-werkgever (sorry dit had ik erbij moeten vermelden). We zijn al 8 maanden bezig dat geld terug te krijgen via het fnv. Dus door een foutje kan het helaas niet meer komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat het FNV die loonstrook en de afschriften van de rekening uit die periode naast elkaar heeft gelegd en heeft gezien dat het niet betaald is - en zij hebben meer mogelijkheden tot juridisch advies dan wij hier denk ik.
Succes!

Antwoorden (6)

Het is een goed bewijs om te laten zien dat er geen 1000 euro op zijn rekening is overgemaakt door zijn werkgever.

Het beste kan hij dit met zijn werkgever overleggen en kopieën van zijn afschrift[en] meenemen als bewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je eerst eens bellen met de werkgever voordat je met allerlei beschuldigingen gaat gooien. Het kan ook een administratieve fout zijn of een fout bij de bank. Dus, eerst eens bellen waar het geld blijft, ben je wel laat mee als het nog van november is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker geen fraude, maar waarschijnlijk ergens een administratieve fout. Bij de werkgever langs gaan en aan de hand van afschriften laten zien dat het geld niet ontvangen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is civielrechtelijk !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het melden bij het UWV, omdat die wanneer een werkgever in betalingsonmacht verkeert, de loonbetaling kan overnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een werkgever een loonstrook verstrekt en dan 1000 te weinig betaald kun je hem hiermee confronteren en verzoeken om het restant over te maken.. Zoniet zou ik of de rechtsbijstand bellen of buro rechtshulp benaderen...