Inzake erfenis die afgehandeld is 4 kinderen te samen Euro 118,--. Via notaris kosten 1/4 deel bedrag.Kan dit ook anders?

Toegevoegd na 5 uur:
Dossier is gesloten. Echter onverwachts nog een bedrag van de belasting teruggekregen voor de erven.Inzake uitbetaling wil het meerdere deel van de erven dit niet via de notaris omdat die meer als 1/4 deel van het te ontvangen bedrag berekend voor administratiekosten dus formulier invullen,opsturen,geld ontvangen en verdelen.
Kan dit ook bv naar 1 erven overgemaakt worden en dat die zorg draagt voor uitbetaling aan de andere drie zonder dat deze persoon in moelijkheden komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
wat bedoel je met anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarvoor is betaald?
Wat zou anders moeten en waarom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan de vraag wat beknopter??

Het beste antwoord

Als al duidelijk en olp papier vastligt wie de erven zijn dan kunnen zij er voor tekenen dat ze een van hen (of iemand anders ) machtigen om het bedrag in ontvangst te nemen. Zo te zien gaat het niet om een groot bedrag. Er zijn echter banken die voor 3 kwartjes nog een officieel document willen zien.
Als dat niet lukt zijn m.i. mogelijkheden:
de notaristelefoon bellen in Den Haag (duur nummer)voor advies en/of een goedkopere notaris zoeken en/of het probleem voorleggen op de website Kassa van Vara en/of stichting De Ombudsman in Hilversum