zat in ww hen nu werk maar heb straks 3 weken vakantie maar ik heb geen vakantie dagen kan ik dan via ww een uitkering krijgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee je kan niet je vakantiedagen terug vragen. Als het goed is heb je gehad waar je recht op had. Je wordt per dag uitbetaald om de 4 weken en aan het einde ontvang je de opgebouwde vakantiereserveringen. Je zal dus de 3 weken vakantie in de min staan bij je huidige werkgever. Wellicht dat je de helft opbouwt als je tot december in dienst blijft / bent. De rest is dus min voor volgend jaar.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wellicht kun je een deal maken met je nieuwe werkgever dat je de dagen in de min terug kan werken. Of te wel overwerken als je weer terug van vakantie bent. Dan sta je in iedere geval niet meer in de min voor volgend jaar.

Tip voor een volgende keer. Probeer pas te starten met een nieuwe baan als je vakantie voorbij is. Tenzij je vakantie begint in het 1ste kwartaal van het jaar dan kan je ze nog opbouwen.

In iedere geval een fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat gaat niet.Heb dit zelf jaren terug ook eens gehad maar die weken vakantie zijn dan voor eigen kosten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als het goed is heb je wel vakantiegeld gekregen van het uwv dat kun je daar dan voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen je betaalde werk eindigde heb je vakantiedagen genoten en/of uitbetaald gekregen en bovendien vakantiegeld.
Van het uitvoeringsinstituut heb je ook vakantiegeld gekregen.
Daarmee moet je het helaas echt kunnen uitzingen.
Misschien kun je bij de nieuwe werkgever betaald doorwerken of elders wat verdienen.
Hoe lastig het ook lijkt, je moet altijd tenminste anderhalve maand netto achter de hand houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vakantie is vakantie; WW is van toepassing als je werkloos bent; vakantie is niet hetzelfde als werkloos zijn omdat je nog werk hebt, dus nee.